Kerja Pemburu Video Lucah, Gajinya Hebat

 


Gergasi kedai dalam talian yang diasaskan oleh Jack Ma, Alibaba, membuka pekerjaan yang menarik. Tugasnya adalah memburu kandungan lucah, baik video dan foto. Pendapatan yang ditawarkan Alibaba cukup menggoda.

Alibaba mengumumkan kekosongan itu melalui sebuah akaun di media sosial Weibo. Kemudian, mereka yang terpilih akan bergabung dengan jabatan keselamatan Alibaba. Jadi, apa tugasnya?


Calon akan bertanggungjawab untuk memberi tag dan mengkaji video, foto, atau kandungan multimedia lain di platform Alibaba. Sekiranya ada kandungan yang dianggap melanggar peraturan, misalnya, itu adalah pornografi, mesti dilaporkan. Semua penemuan didaftarkan pada akhir hari bekerja. Alibaba saya


Calon mesti sihat secara fizikal dan mental, berdisiplin, suka menonton banyak video dan memahami peraturan Alibaba. Di samping itu, ada syarat lain, iaitu memiliki lesen memandu dan tidak mengalami masalah undang-undang. Ia tidak menjelaskan mengapa terdapat syarat untuk memiliki SIM ini.


Bagaimana bayarannya? Alibaba akan memberikan elaun makan sebanyak 1,000 yuan, atau sekitar Rp 2,2 juta sehari. Di samping itu, terdapat juga tambahan seperti cakera keras 1 terabait, wang untuk perjalanan dan teh percuma setiap hari.


Kekosongan jawatan Alibaba segera mendapat perhatian netizen kerana dianggap mencabar. Bahkan ratusan komen telah disiarkan, ada yang menyatakan minat mereka untuk mendaftarkan diri dan siapa tahu Alibaba akan diterima.


"Bukan soal wang, tetapi untuk menyumbang untuk menjaga kebersihan internet dan tempat yang selamat untuk kanak-kanak di bawah umur," komentar seorang netizen yang berminat untuk mendaftar dengan Alibaba.

Kerja Pemburu Video Lucah, Gajinya Hebat Kerja Pemburu Video Lucah, Gajinya Hebat Reviewed by thecekodok on 10:26:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.