Ribuan Pembangun Menangguhkan Pelepasan Permainan kerana COVID-19

 


Wabak itu, yang berlanjutan hingga tahun ini, telah memberi kesan buruk pada jadual pelepasan permainan. Sebanyak 44% pembangun menangguhkan permainan mereka kerana wabak COVID-19.

Ini terungkap dalam penyelidikan terbaru yang dilakukan oleh Game Developers Conference (GDC). Sebanyak 3,000 pemaju disurvei dalam kajian ini.


Penyelidikan GDC juga mendedahkan bahawa sebanyak 49% pembangunnya belum menangguhkan pembebasan permainan mereka. Sementara baki 7% tidak mempunyai projek permainan pada saat tinjauan, dipetik dari Industri Permainan, Senin (1/5/2021).



Dalam tinjauan yang dilakukan oleh GDC tahun lalu, 33% responden mengatakan permainan mereka telah ditunda. Ini bermaksud bahawa jumlah peratusan telah meningkat dari tahun sebelumnya hingga mencapai 44% sehingga tahun ini.


Walaupun terdapat kelewatan, banyak pemaju mendapati diri mereka lebih berkesan ketika bekerja di rumah. Ketika ditanya bagaimana kerja jarak jauh, 35% mengatakan prestasi mereka meningkatkan kreativiti dan menjadi lebih produktif.


Kemudian 32% mengatakan mereka tidak banyak berubah, sementara 32% lagi mengatakan kreativiti dan produktiviti mereka telah menurun dengan ketara.


Sementara itu, kerja yang dilakukan oleh pemaju di rumah adalah pilihan tepat bagi sebilangan mereka. Tetapi itu tidak bermaksud ia adalah kaedah terbaik untuk pembangun kerana tidak semua merasakan kesan positif dari bekerja di rumah.


Suvery ini juga meliputi sejumlah tren lain dalam industri permainan yang unggul selama tahun 2020, termasuk Xbox Game Pass dan layanan PlayStation Plus. Secara keseluruhan, nampaknya tahun 2020 telah membuat banyak perubahan pada proses pembangun permainan.

Ribuan Pembangun Menangguhkan Pelepasan Permainan kerana COVID-19 Ribuan Pembangun Menangguhkan Pelepasan Permainan kerana COVID-19 Reviewed by thecekodok on 3:53:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.