Tidak mahu bergosip, Bill Gates dan Melinda membataskan komen

 


Setelah mengumumkan perceraian, akaun media sosial (medsos) Bill Gates dan Melinda Gates secara ringkas membataskan komen dari netizen.

Menyedari bahawa perceraian ini adalah peribadi, mereka tidak mahu sesiapa sahaja memberi komen mengenai rumah tangga pengasas Microsoft dan isterinya.


Berdasarkan pengamatan kami, Selasa (4/5/2021), kedua Bill Gates dan Melinda Gates memanfaatkan fitur membatasi balasan tweet dalam tweet pengumuman perceraian di akaun Twitter masing-masing, iaitu @BillGates dan @melindagates.



Dengan menggunakan ciri sekatan balas tweet, akaun pengeposan dapat memilih siapa yang dapat membalas tweet mereka. Begitu juga dengan Bill Gates dan Melinda Gates.


Ciri pembatasan balas Twitter hanya muncul kira-kira setahun yang lalu dalam usaha membantu mengurangkan penyalahgunaan dan gangguan di platform dan menjadikan perbualan lebih mudah diikuti.


Tidak hanya di akaun Twitter, Instagram dan Facebook, juga ciri komen 'dihapus' oleh Bill Gates dan Melinda Gates.


Khusus untuk Facebook, hanya Melinda yang menghantar pengumuman perceraian, sementara Bill Gates tidak. Semasa di Instagram, mereka juga menyembunyikan ciri komen di setiap catatan mereka.


[Gambas: Twitter]




Bill Gates dan Melinda mengumumkan perceraian mereka setelah 27 tahun berkahwin.


"Selama 27 tahun terakhir, kami telah membesarkan tiga anak yang hebat dan membina sebuah landasan yang berfungsi di seluruh dunia untuk membolehkan semua orang menjalani kehidupan yang sihat dan produktif," keduanya menulis di Twitter.


"Kami terus berkongsi kepercayaan dalam misi itu dan akan terus bekerja bersama sebagai landasan, tetapi kami tidak lagi percaya bahawa kami dapat tumbuh bersama sebagai pasangan dalam fasa kehidupan berikutnya."


Pengasas Bill & Melinda Gates Foundation meminta privasi untuk keluarganya ketika kedua-duanya mula menjalani kehidupan baru mereka.


Perlu diketahui, Bill Gates dan Melinda Gates menikah di Pulau Lanai, Hawaii pada 1 Januari 1994. Kedua-duanya mempunyai tiga orang anak, iaitu Jennifer Katharine, Rory John, dan Phoebe Adele.

Tidak mahu bergosip, Bill Gates dan Melinda membataskan komen Tidak mahu bergosip, Bill Gates dan Melinda membataskan komen Reviewed by thecekodok on 3:40:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.