Universal Robot Melancarkan Tough Cobot UR10e, Apa Kelebihannya?

 


Syarikat teknologi Universal Robot (UR) memperkenalkan robot kolaborasi (cobot) UR10e yang dapat mengangkat muatan 25% lebih tinggi, tetapi harganya tidak berubah.

UR10e telah disempurnakan oleh UR dengan meningkatkan kapasitasnya sebesar 12,5 kg yang kemudian digabungkan dengan aplikasi seperti pallestising, pemeliharaan mesin, dan pembungkusan.


Presiden UR Kim Povlsen mengatakan pihaknya komited untuk meningkatkan produk lestari dalam membaca perubahan peluang pasaran. Dia menyatakan bahawa pelanggan mereka telah menerapkan UR cobots dalam berbagai aplikasi pallestising.





"Seiring waktu, mereka telah mengenal pasti peluang untuk memanfaatkan robot UR10e kami dalam menjalankan tugas mereka, menangani beban yang lebih berat," kata Povlsen seperti dalam siaran persnya.


Terdapat tiga kelebihan untuk UR10e cobot ini, iaitu:


• UR10e sekarang dapat digunakan dalam aplikasi palletising dengan karton 10kg dan gripper 2.5kg.


• UR10e kini juga lebih serbaguna untuk tugas pengendalian bahan lain, seperti memuat dan memunggah objek yang lebih berat dalam penyelenggaraan mesin dan aplikasi pembungkusan tugas berat.


• Muatan UR10e yang lebih besar membantu mengurangkan kerja manual, yang dapat membebankan tangan dan bahu manusia, menyebabkan peningkatan ergonomi dan keadaan kerja yang lebih produktif.


Meski begitu, UR10e cobot mempertahankan penggunaan ruangnya yang kecil, pengalaman pengaturcaraan intuitif, pengulangan kerja tanpa kompromi, kualiti dan prestasi produk.


Syarikat teknologi Universal Robot (UR) memperkenalkan robot kolaborasi (cobot) UR10e yang dapat mengangkat beban sebanyak 25% lebih tinggi, tetapi harga pada harga yang tidak berubah. Syarikat teknologi Universal Robot (UR) memperkenalkan robot kolaboratif (cobot) UR10e yang dapat mengangkat beban. 25% lebih tinggi, tetapi harga tidak berubah. Foto: Robot Sejagat


"Salah satu faedah utama cobot adalah dari segi fleksibiliti mereka untuk mengambil alih aktiviti bukan ergonomik, membebaskan pekerja manusia dari tugas yang berbahaya dan terdedah kepada kecederaan. UR Cobot dirancang untuk bekerjasama bekerja dengan manusia dan sebagai penyelesaian membantu meminimumkan tugas mungkin berbahaya atau rawan kecederaan bagi manusia, "kata Jame McKew, Pengarah Wilayah Asia Pasifik UR.


Di samping itu, UR10e yang dikemas kini juga menyediakan produk perkakasan dan perisian yang serasi plug-and-play dari ekosistem UR + Universal Robots, memastikan pengguna dapat dengan cepat dan mudah memulakan penggunaan aplikasi kolaboratif ini.

Universal Robot Melancarkan Tough Cobot UR10e, Apa Kelebihannya? Universal Robot Melancarkan Tough Cobot UR10e, Apa Kelebihannya? Reviewed by thecekodok on 12:13:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.