12 Ribu Perminat Bitcoin Berkumpul, Ada Apa?


 Ribuan peminat Bitcoin dari seluruh dunia berduyun-duyun ke kota Miami, Florida, untuk acara Bitcoin 2021. Acara ini dipanggil perhimpunan pencinta Bitcoin terbesar dalam sejarah.

Jumlah pengunjung yang membayar dianggarkan berjumlah 12 ribu orang. Bagi mereka yang kehabisan tiket masih boleh mengikuti beberapa acara. Mereka berpesta, menjual Bitcoin atau membuat urusan perniagaan. Terdapat juga beberapa penceramah terkenal yang hadir, termasuk pengasas Twitter, Jack Dorsey.


Pakaian mereka sebahagiannya berbentuk crypto, kemeja-T dan cermin mata juga mempunyai simbol Bitcoin di atasnya. Tetapi ada juga yang memakai pakaian rasmi dengan gaya peniaga Wall Street. Kadang-kadang mereka melaungkan kata Tahan (tahan untuk hidup sayang), yang merupakan nama untuk pemilik Bitcoin yang memilih untuk mengekalkan pelaburan mereka tidak kira harganya naik atau turun.



Mereka juga bersetuju bahawa Bitcoin adalah masa depan kewangan dunia walaupun tentu saja tidak semua orang bersetuju. "Kami mengatakan bahawa Bitcoin adalah harapan, bahawa Bitcoin memperbaiki segalanya," kata seorang pengunjung.


Jack Dorsey juga mengatakan bahawa Bitcoin akan terus berkembang. "Sekiranya saya tidak menggunakan Square atau Twitter, saya akan menggunakan Bitcoin. Kami tidak memerlukan bank lagi. Kami tidak memerlukan institusi kewangan yang kami miliki sekarang," katanya.


Beberapa pelawat datang dari negara-negara dengan inflasi yang melambung tinggi seperti Venezuela, Cuba, Turki, Nigeria dan Lebanon. Jadi, mereka mengaku merasa selamat melabur dengan Bitcoin.


Beberapa pelawat dan penceramah juga membincangkan Elon Musk, di mana tweet bos Tesla dan SpaceX baru-baru ini dapat mempengaruhi harga Bitcoin. Walaupun mereka merasa menjengkelkan, mereka yakin bahawa tidak ada tokoh atau pemerintah yang dapat membendung perkembangan Bitcoin.

12 Ribu Perminat Bitcoin Berkumpul, Ada Apa? 12 Ribu Perminat Bitcoin Berkumpul, Ada Apa? Reviewed by thecekodok on 11:19:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.