4 Sebab Mengapa Anda Perlu Menonton Racket Boys


 Menonton drama adalah salah satu cara untuk melakukan penyembuhan. Apabila letih dengan aktiviti yang sibuk atau tertekan dengan pelbagai tekanan, bagi sesetengah orang menonton drama adalah hiburan yang dapat memberikan sokongan.

Hadir untuk memberi rasa penyembuhan, anda harus bijak memilih drama yang tepat. Bagi anda yang suka drama ringan dan tidak mahu menonton drama yang terlalu berat, anda boleh menonton drama Racket Boys yang baru ditayangkan. Untuk lebih pasti menontonnya, berikut adalah sebab mengapa anda harus menonton Racket Boys!


Drama Racket Boys adalah karya penulis Jung Bo Hoon, penulis drama Prison Playbook yang pernah bekerja dengan Pengarah Shin Wonho. Kali ini, Penulis Jung Bo Hoon bekerjasama dengan Pengarah Jo Young Gwang, yang telah menggarap banyak drama terkenal seperti 49 Days, Hyde Jekyll dan Me and Defendant.


Kedua-dua nama besar ini telah menjadi jaminan mereka sendiri bahawa drama Racket Boys akan dijalankan dengan lancar dari tangan Jung Bo Hoon dan Jo Young Gwang yang dingin.


Racket Boys berpusat pada kisah pasukan badminton lelaki di sebuah sekolah menengah di Haenam ketika mereka bersaing dalam pertandingan atletik junior. Anak lelaki dan perempuan berusia 16 tahun di Haenam membesar sebagai manusia selama ini.


Yoon Hyeon-Jong (Kim Sang-Kyung) pernah menjadi pemain badminton terbaik dan dia kini mengambil tugas sebagai jurulatih pasukan badminton lelaki di sebuah sekolah menengah di Haenam. Pasukan badminton hampir bubar kerana kekurangan orang. Pemain dalam pasukan adalah Yoon Hae-Kang (Tang Joon-Sang), Bang Yoon-Dam (Son Sang-Yeon), Na Woo-Chan (Choi Hyun-Wook) dan Lee Yong-Tae (Kim Kang-Hoon). Pemainnya tidak terlalu bagus dan memerlukan banyak latihan.


Sementara itu, Ra Yeong-Ja (Oh Na-Ra) adalah jurulatih pasukan badminton gadis di sekolah menengah yang berlainan di Haenam. Pasukan badmintonnya berada di kedudukan # 1 di antara rakan sebaya mereka.


Tidak banyak kisah mengenai badminton yang dapat dijumpai, tetapi Racket Boys dilengkapi dengan premis menarik mengenai badminton yang memfokuskan pada kisah remaja sekolah menengah yang mengejar impian mereka di kampung terpencil. Menarik kan?


Padat dengan aktiviti malah tekanan dari sana sini, tentu anda memerlukan keselesaan yang sekurang-kurangnya dapat menenangkan diri. Menonton drama Racket Boys boleh menjadi jawapannya.


Menonton drama penyembuhan akan sangat membantu anda menyegarkan minda dan jiwa anda untuk kembali sihat. Penetapan tempat di kampung yang sunyi, hubungan antara anak muda yang masih suci dan penuh harapan, kisah tentang keluarga, impian dan hidup harmoni antara satu sama lain sebagai manusia dan jiran, sedikit demi sedikit akan membuat anda merasa selesa menonton ia.


Bagi anda yang sesuai untuk menonton komedi dalam drama Prison Playbook yang merupakan karya Penulis Jung Bo Hoon sebelumnya, atau bahkan suka komedi dan potongan hidup dari siri Reply serta persahabatan dan keluarga, maka drama ini akan menjadi sesuai untuk anda!


Selain itu, ada liku-liku plot yang menarik yang tidak membuat anda sakit kepala, sebaliknya merasakan perasaan yang menyenangkan dan gembira apabila anda mengetahui!


Sisi manusia drama ini sebagai keluarga, rakan, jurulatih dan pelajar, jiran, dan juga sesama manusia sangat diketengahkan dan memberi kita nasihat yang baik untuk hidup dengan baik.


Menceritakan kisah pelajar sekolah menengah dan orang-orang di sekitar mereka, drama Racket Boys ini dipenuhi dengan banyak bintang muda.


Sebut saja Tang Jun Sang yang berjaya dengan Move To Heaven yang dibintanginya dengan Lee Jehoon dan Ji Jinhee, kemudian Kim Kang Hoon yang mempunyai persembahan yang luar biasa sebagai versi kecil Lee Seung Gi dalam drama Mouse. Kemudian ada Son Sangyeon, pemain utama dalam drama Failing In Love, yang berjaya sebagai drama web kehidupan remaja yang banyak dibincangkan. Terdapat juga Choi Hyunwook, yang merupakan pelajar sekolah menengah yang bertentangan dengan Lee Jehoon dalam drama A Taxi Driver. Anda boleh mengharapkan lakonan dan kimia yang baik dalam drama ini!

4 Sebab Mengapa Anda Perlu Menonton Racket Boys 4 Sebab Mengapa Anda Perlu Menonton Racket Boys Reviewed by thecekodok on 2:09:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.