4 Sebab Utama Mengapa Orang Memilih bertahan Dalam Hubungan beracun


 Semua orang mahu mempunyai hubungan yang sihat. Di mana satu sama lain dapat saling menyokong, jika ada masalah yang disampaikan, dan dapat menerima semua kekuatan dan kelemahan pasangan. Tetapi apa yang berlaku apabila kita terjebak dalam hubungan beracun? Di mana hubungan dibuat penuh kesedihan, dan mewujudkan iklim yang tidak sihat untuk diri kita sendiri.

Tetapi sayangnya banyak orang yang sudah mengetahui hubungan itu beracun, tetapi masih berterusan kerana beberapa sebab klise berikut.


1. Kerana anda masih sayang


Sebab utama mengapa kita masih mahu kekal dalam hubungan beracun adalah, kerana mereka masih menyayangi kita. Hemm, memang benar bahawa apabila kita mencintai dan mati dengan seseorang, kita menjadi buta olehnya. Anda mengambil perlakuan buruk yang dia lakukan terhadap anda, kerana anda takut bahawa dia akan meninggalkan anda.


Nah, tidak salah untuk jatuh cinta, itu hak anda untuk jatuh cinta dengan seseorang, tetapi jangan hanya kerana anda masih mencintai anda, anda juga tertipu oleh mereka. Menyedari bahawa dia bukan orang yang tepat untuk anda, hubungan anda adalah hubungan yang tidak sihat dan membuat anda tidak bahagia. Jadi mengapa anda masih dalam hubungan ini?


2. Dengan andaian hubungan ini masih boleh diperbaiki


Sebab kedua adalah berharap agar hubungan ini masih dapat diperbaiki. Tetapi apa yang dapat anda harapkan jika pasangan anda telah menyakitkan anda berulang kali, sering melakukan kesalahan yang sama, dan membuat anda jauh dari bahagia. Sebenarnya, tidak salah untuk berharap hubungan anda menjadi lebih baik, tetapi anda harus benar-benar memahami batasannya. Tidak mahu disakiti lagi oleh orang seperti dia. Oleh itu, lebih baik kita memikirkan semula sama ada anda masih mahu kekal atau tidak dalam hubungan ini.

3. Takut dengan hubungan baru


Ini biasanya berlaku apabila anda mempunyai hubungan lama dengan teman lelaki anda. Ya, betul, alasan untuk takut jatuh cinta dengan orang baru membuat anda memilih untuk kekal dalam hubungan yang beracun. Boleh dikatakan bahawa anda sudah mengenali keluarga masing-masing dan telah menjalin hubungan yang panjang, jika anda memilih untuk berpisah, sangat disayangkan. Walaupun jelas bahawa hubungan anda selama ini tidak sihat dan penuh dengan palsu. Tetapi kerana alasan di atas anda bertahan.


4. Kerana anda sudah bergantung kepadanya


Sebab terakhir mengapa seseorang sukar untuk melepaskan diri dari hubungan beracun adalah, kerana mereka sudah bergantung pada pasangannya. Anda merasa anda tidak boleh hidup tanpanya, tidak ada yang melibatkannya, jadi berpisah dengannya adalah ketakutan yang sangat besar dalam hidup anda. Ingat, anda masih boleh hidup tanpanya, anda juga berhak mendapat pasangan yang lebih baik daripada dia, jadi jangan mengorbankan kebahagiaan anda sendiri.


Itulah empat sebab utama mengapa banyak orang masih mahu kekal dalam hubungan beracun. Semoga selepas ini anda lebih bijak memilih pasangan, ya!

4 Sebab Utama Mengapa Orang Memilih bertahan Dalam Hubungan beracun 4 Sebab Utama Mengapa Orang Memilih bertahan Dalam Hubungan beracun Reviewed by thecekodok on 1:42:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.