5 Sebab Mengapa Netflix Sitcom 'So Not Worth It' Anda Mesti Menonton!

 


Bagi anda yang gemarkan drama Korea genre komedi, bersiaplah, kerana perkhidmatan streaming digital Netflix akan menyajikan sitkom Korea baru, Ladies. Sitkom drama Netflix Korea bertajuk 'So Not Worth It' akan ditayangkan pada bulan Jun. Sitkom adalah sitkom yang biasanya disiarkan di radio atau televisyen.

Nah, sebelumnya di Korea Selatan sendiri terdapat deretan sitkom popular yang telah ditayangkan, seperti 'High Kick' hingga 'Potato Star'. Anda tahu, sitkom drama Netflix Korea 'So Not Worth It' Selain menghiburkan, ada beberapa alasan yang membuat anda wajib menontonnya ketika ditayangkan kemudian.


Ingin tahu apakah fakta menarik dari 'So Not Worth It'? Mari kita ketahui lebih lanjut melalui artikel ini!


Idea Cerita Menarik


Tidak seperti drama Korea Netflix yang lain, 'So Not Wort It' mengandungi situasi komedi yang siap menghiburkan penonton. Idea cerita ini juga menarik, mengenai asrama universiti di Seoul yang dihuni oleh pelajar multinasional. Kisah persahabatan dan cinta pelajar merentas desa adalah perkara penting dalam siri 'So Not Worth It'.


Melibatkan Seniman dari Negara yang Berbeza


Seperti ceritanya, sitkom 'So Not Worth It' menarik artis dari seluruh negara. Terdapat Youngjae, Park Se Wan, dan Shin Hyung Seung yang berasal dari Korea Selatan. Kemudian ada Minnie yang berasal dari Thailand. Han Hyun Min adalah model keturunan Afrika Korea Selatan. Sehingga Carson Allen, pelakon K-Drama dari Amerika Syarikat.


Debut GOT7 Youngjae dan Minnie (G) I-DLE

Fakta menarik lain mengenai 'So Not Worth It' yang tidak boleh dilupakan adalah lakonan sulung dari dua kumpulan idola Korea Selatan yang popular. Sitkom drama Netflix Korea ini menjadi detik debut Youngjae dan Minnie (G) I-DLE GOT7 dalam bidang lakonan.


Debut Youngjae sebagai pelakon dan Minnie sebagai pelakon disambut mesra oleh peminat mereka. Peminat mendakwa bahawa mereka tidak sabar untuk melihat kemahiran berlakon kedua-dua idola ini dalam 'So Not Worth It', Ladies.


Plotlur lucu dan menghiburkan

Seperti namanya, komedi situasi sitkom aka ini akan mempunyai jalan cerita yang lucu dan menghiburkan. Drama Korea Netflix ini semestinya dinanti untuk anda ketahui. Anda boleh melihat treler untuk 'So Not Worth It' melalui Instagram @netflixkr atau @netflixid.


Melalui video berdurasi 30 saat, Netflix menunjukkan treler untuk 'So Not Worth It' dengan situasi pelajar multinasional yang tinggal di asrama. Perkara yang pelik berlaku ketika mereka disatukan.



Kerjasama Penulis dan Pengarah yang Boleh dipercayai


Akhir sekali, sitkom drama Netflix Korea ini tidak dihasilkan secara sembarangan, anda tahu. Netflix telah mengupah penulis dan pengarah sitkom yang boleh dipercayai yang sebelum ini menghasilkan karya popular. Skrip itu sendiri ditulis oleh Seo Eun Jung yang sebelumnya menulis 'Salamander Guru dan The Shadow Operation Team' dan Baek Ji Hyun dengan karya dari 'Nonstop' hingga 'Ugly Miss Young Ae'.


Kedua-dua penulis berkolaborasi dengan pengarah Kwon In Joon yang mengarahkan sitkom 'Nonstop' dan Kim Jung Sik dengan 'Stone Skipping'. Kali ini, kolaborasi antara keempat-empatnya akan diadakan dalam sitkom Netflix terbaru 'So Not Worth It' yang akan ditayangkan pada 18 Jun. Bersedia untuk menantikannya?

5 Sebab Mengapa Netflix Sitcom 'So Not Worth It' Anda Mesti Menonton! 5 Sebab Mengapa Netflix Sitcom 'So Not Worth It' Anda Mesti Menonton! Reviewed by thecekodok on 2:09:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.