5 selebriti Korea yang menderita penyakit serius dan mematikan

 


Setiap manusia pasti berharap untuk selalu diberi kesihatan dalam menjalani kehidupan seharian, tetapi tentu saja kita juga tidak dapat menentang ketika kesihatan kita terganggu kerana penyakit. Begitu juga dengan selebriti Korea berikut, mereka menderita penyakit serius dan bahkan mematikan.

Selebriti Korea yang Menghidap Penyakit Yang Berat dan Berat

Kim Woo Bin


Berita bahawa dia menghidap barah nasofaring agak mengerikan. Pada tahun 2017, Sidus HQ, bekas agensi Kim Woo Bin, melaporkan bahawa dia didiagnosis menghidap barah nasofaring, kemudian setelah lebih dari dua tahun dia menjalani beberapa terapi dan dilaporkan pulih.


Berita baiknya ialah dia kini sedang dipertimbangkan untuk membintangi drama Our Blues bersama kekasihnya yang setia, Shin Min Ah. Wow, pastinya anda adalah peminat besar yang tidak sabar mereka berdua.


Kim Bum


Ramai yang mempersoalkan kehilangan salah seorang pemeran Boys Over Flower di dunia hiburan, nampaknya pada tahun 2018 label pengurusannya mengumumkan bahawa Kim Bum dijatuhkan hukuman mati pucuk. Pada tahun yang sama, Kimbum berkongsi cerita dalam wawancara dengan majalah High Cut, dia menjelaskan bahawa dia mengambil cuti dari pekerjaannya kerana akan menjalani beberapa rawatan. Pada masa ini, keadaan Kim Bum semakin baik, dia juga pernah berperanan dalam drama Law School.



Jung II Woo


Pada masa ini, keadaan Jung Il Woo sudah mulai membaik, dan dia juga berperanan dalam drama bersejarah, Bossam: Steal the Fate. Ternyata, pada sidang media drama Haechi, Jung Il Woo menyebut perkara paling sukar untuk dia hadapi ialah ketika dia dihukum menderita aneurisma otak pada usia 28 tahun. Penyakit ini mengancam nyawa, membuatnya tidak dapat keluar seperti biasa. Keadaan ini menyebabkan kegelisahan dan kemurungan.


Um Jung Hwa


Penyakit ini menyebabkan Um Jung Hwa berada dalam jarak cuti selama lapan tahun dari dunia hiburan. Dihukum kerana barah tiroid, dia menjalani pembedahan yang merosakkan sarafnya, menyebabkan satu bahagian pita suara lumpuh dan tidak dapat bercakap selama lapan bulan.


Choi Sung Won


Ramai yang mengenalnya melalui drama Korea Reply 1988. Dia dihukum menderita leukemia akut setelah memerhatikan sesuatu yang tidak biasa dengan tubuhnya. Ketika itulah dia melihat lebam di tubuhnya memerlukan waktu lebih lama untuk sembuh. Setelah satu tahun dinyatakan sembuh dan kembali ke dunia hiburan, dia sekali lagi didiagnosis menderita leukemia pada bulan Disember tahun lalu dan kini sedang menjalani beberapa siri rawatan.

5 selebriti Korea yang menderita penyakit serius dan mematikan 5 selebriti Korea yang menderita penyakit serius dan mematikan Reviewed by thecekodok on 5:42:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.