5 Ujian yang Sering Anda Hadapi di Awal Perkahwinan, Adakah Anda Sedia?


 Setiap pasangan mahu berkahwin. Namun, perkahwinan tidak bermaksud anda dan pasangan akan hidup bahagia selamanya. Sudah tentu akan ada ujian yang akan anda hadapi dengan pasangan anda. Sudah tentu, anda harus kuat untuk menghadapinya agar rumah tangga anda kekal selamanya.

Berikut ini, kami telah merangkum 5 konflik yang sering berlaku dalam rumah tangga. Adakah anda bersedia untuk itu?


Masalah kewangan


Masalah kewangan adalah konflik yang paling berpotensi menimbulkan pertengkaran. Oleh itu, anda dan pasangan anda harus memikirkan cara yang bijak untuk menguruskan kewangan. Kerana, setelah berkahwin, anda sudah mula mengatur dan memikirkan perbelanjaan bersama. Sekiranya tidak dibincangkan dan dipersetujui, masalah kewangan dari masa ke masa boleh mencetuskan perpecahan rumah tangga.


Konflik Mertua

Tinjauan yang diikuti oleh 2000 orang mendapati bahawa mertua, terutama ibu mertua, adalah salah satu penyebab konflik pasangan Britain. Tetapi sebenarnya, di dunia, ada beberapa pasangan yang juga mengalaminya. Pencetus konflik ini boleh berlaku kerana banyak faktor. Contohnya, ketidaksesuaian dengan mertua.


Tabiat Gaya Hidup


Sebelum memulakan hidup baru dengan pasangan anda, anda mesti mempunyai tabiat sendiri. Tetapi apabila anda berkahwin dan tinggal bersama pasangan anda, anda harus dapat menyesuaikan diri dengan gaya hidup masing-masing. Malangnya, banyak pasangan tidak dapat mengalahkan ego mereka. Contohnya, anda terbiasa tidur dengan televisyen, sementara pasangan anda tidak menyukainya. Jadi, tabiat gaya hidup sering menjadi masalah dalam rumah tangga.


Masalah Seks

Jangan lakukan kesilapan! Seks juga semakin menjadi masalah dalam rumah tangga yang anda tahu. Bagi pasangan yang baru berkahwin, mungkin tempoh bulan madu masih indah. Tetapi secara beransur-ansur, kesibukan dan masalah sering mengganggu keinginan seksual. Sekarang untuk mengatasi konflik yang satu ini, cuba bersikap terbuka dengan pasangan anda. Juga, bincangkan apa yang mereka mahukan dari segi seks.


Peraturan Domestik


Kehidupan selepas berkahwin pastinya tidak akan sama seperti ketika anda berpacaran. Apabila anda sudah berkahwin, anda tidak lagi bersendirian. Oleh itu, pembahagian peranan dalam rumah tangga sangat diperlukan. Tetapi malangnya, ini sering dipandang rendah. Jadi, banyak pasangan bertengkar kerana mereka berbeza pendapat dalam membuat peraturan bersama.

5 Ujian yang Sering Anda Hadapi di Awal Perkahwinan, Adakah Anda Sedia? 5 Ujian yang Sering Anda Hadapi di Awal Perkahwinan, Adakah Anda Sedia? Reviewed by thecekodok on 3:03:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.