6 Sebab Anda Mesti Menonton Racket Boys


 Salah satu drama SBS terbaru yang bekerjasama dengan Netflix berjudul Racket Boys telah ditayangkan sejak 31 Mei. Drama sukan, komedi, dan remaja ini menceritakan kisah pelajar di luar bandar yang berjuang untuk mencapai impian mereka dalam sukan badminton walaupun kesederhanaan dan keterbatasan mereka.

Drama ini, yang ditayangkan setiap hari Isnin dan Selasa, mungkin tidak banyak dibincangkan seperti drama popular lain. Tetapi jangan salah, 6 sebab berikut akan membuat anda merasa kasihan sekiranya anda terlepas Racket Boys.


1. Tema yang Anti Mainstream

Drama Korea sering mengambil pelbagai tema dan menarik minat penonton, salah satunya adalah tema sukan. Walaupun banyak drama bertema sukan telah dibuat sebelumnya, Racket Boys boleh dikatakan anti mainstream kerana mengambil tema badminton. Bagi anda yang suka sukan badminton, drama ini akan sesuai untuk mengisi masa lapang.


2. Cerita yang Ringan dan Menghangatkan


Racket Boys menceritakan kisah Yoon Hae Kang dan rakan-rakannya yang cuba mengejar impian mereka untuk menjadi atlet badminton. Bukan hanya itu, kisah kekeluargaan dan persahabatan yang kuat yang turut disajikan dalam drama ini, membuatkan anda berasa hangat ketika menontonnya. Drama ini dengan jalan cerita ringan tidak lupa memasukkan komedi segar yang akan menghiburkan anda semasa menontonnya.


3. Ditulis oleh Penulis Skrip Reply Series


Sekiranya anda seorang pakar drama Korea, tentu saja, anda sudah biasa dengan Reply 1997, Reply 1994, dan Reply 1988. Ketiga-tiga drama yang dikenali sebagai Reply Series telah berjaya menjadi kegemaran ramai peminat drama Korea.


Ini tidak dapat dipisahkan dari peranan Jung Bo Hoon sebagai penulis skrip yang berjaya menyampaikan kisah yang ringan tetapi tidak dapat dilupakan. Oleh kerana Racket Boys dilahirkan dari tangan penulis yang sama dengan Seri Balas, tidak ada salahnya jika anda segera menambahkan drama ini ke senarai tontonan anda!


4. Sinematografi Cantik yang Menyegarkan Mata


Dengan persekitaran luar bandar sebagai latar utama, drama ini menampilkan pemandangan yang sederhana namun indah. Sinematografi yang indah berjaya memperlihatkan keindahan semula jadi kawasan desa yang menenangkan. Ditambah dengan pemandangan makanan yang menyelerakan, drama ini sangat sesuai untuk anda tonton sambil menikmati makanan ringan kegemaran anda.


5. Dibintangi Pelakon Muda Berbakat kepada Pelakon Senior


Barisan pelakon yang membintangi drama ini juga sangat pelbagai. Watak utama bernama Yoon Hae Kang dilakonkan oleh pelakon muda yang sedang meningkat naik, iaitu Tang Jun Sang. Dalam perjalanannya untuk mengejar impiannya sebagai atlet badminton, dia ditemani oleh lima rakan lain, masing-masing dimainkan oleh Son Sang Yeon, Kim Kang Hoon, Choi Hyun Wook, Lee Ji Won dan Lee Jae In. Kehadiran pelakon dan pelakon senior seperti Kim Sang Kyung dan Oh Na Ra juga melengkapkan drama ini.


6. Dikemas dengan Soundtrack Ceria

Bukan hanya jalan cerita dan sinematografi, soundtrack juga merupakan salah satu sisi penting dalam setiap drama Korea. Untuk melengkapkan kisah Yoon Hae Kang dan rakan-rakannya, lagu berjudul Will Be dari kumpulan THE BOYZ dipilih sebagai soundtrack untuk drama ini. Lagu ini dengan tempo yang optimis dapat membuat anda bahagia dan teruja. Sudah tentu, lagu ini juga sangat sesuai dengan tema sukan yang dibawa oleh drama Racket Boys.

6 Sebab Anda Mesti Menonton Racket Boys 6 Sebab Anda Mesti Menonton Racket Boys Reviewed by thecekodok on 5:46:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.