Aplikasi Norton Antivirus Kini Boleh Digunakan untuk Melombong Ethereum

 


Norton mungkin lebih dikenali sebagai pembuat perisian antivirus untuk PC dan telefon bimbit. Di tengah demam cryptocurrency, Norton mengubah aplikasinya menjadi penambang Ethereum.

Ciri penambang crypto ini dipanggil 'Norton Crypto' dan akan tersedia untuk semua pengguna aplikasi Norton 360 dalam beberapa minggu ke depan. Norton berkata, kehadiran ciri penambang crypto ini akan meningkatkan pengalaman pengguna.


Sebabnya, setakat ini orang yang ingin menambang crypto harus mematikan semua perisian keselamatan di komputer mereka. Dengan adanya ciri ini, pengguna perisian Norton dapat melombong kripto dengan selamat tanpa menjejaskan keselamatan peranti mereka.



"Selama bertahun-tahun, banyak pelombong duit syiling terpaksa mengambil risiko memihak kepada cryptocurrency, mematikan keselamatan pada peranti mereka untuk melombong duit syiling dan membiarkan kod tidak dicentang ke dalam mesin mereka yang dapat mencuri pendapatan mereka atau bahkan menanam ransomware," Norton kata dalam kenyataannya, pernyataannya, seperti dipetik dari The Guardian, Sabtu (5/6/2021).


Setelah pengguna Norton 360 mengaktifkan ciri Norton Crypto, perisian ini akan segera menggunakan GPU peranti untuk menambang Ethereum. Hasil yang ditambang akan dihantar ke dompet digital yang dihoskan di awan.


Untuk menjana pendapatan mereka, pengguna boleh memindahkannya ke platform pertukaran cryptocurrency seperti Coinbase. Walaupun pada masa ini ia hanya dapat digunakan untuk menambang Ethereum, Norton merancang untuk menghadirkan cryptocurrency yang dipercayai.


Tidak diketahui sama ada peranti yang menjalankan Norton Crypto akan menambang secara solo atau menjadi sebahagian daripada 'kumpulan' dengan pengguna lain.


Melombong solo sangat sukar kerana bergantung pada nasib dan peranti berkuasa tinggi. Sementara itu, jika anda bergabung dengan kumpulan pengguna, pengguna dapat menambang dengan pengguna lain dan masing-masing akan menyumbangkan kekuatan peranti mereka untuk kemudian berkongsi hasilnya mengikut sumbangan mereka.


Selain dapat menjamin hasil, sistem kumpulan juga memungkinkan perusahaan menetapkan biaya keahlian. Syarikat perlombongan biasanya mengambil komisen sekitar 1% dari pendapatan, dan pendekatan ini mungkin telah diadopsi oleh Norton untuk menghasilkan pendapatan tambahan.

Aplikasi Norton Antivirus Kini Boleh Digunakan untuk Melombong Ethereum Aplikasi Norton Antivirus Kini Boleh Digunakan untuk Melombong Ethereum Reviewed by thecekodok on 4:09:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.