Berapakah jumlah gaji pekerja TikTok?


 ByteDance's TikTok telah menjadi aplikasi yang sangat popular, dengan lebih daripada dua bilion muat turun. Bytedance juga telah menjadi syarikat besar dan banyak pekerja. Jadi berapa gaji pekerja?

Mari kita ambil contoh di Amerika Syarikat. Secara kebetulan di sana, larangan TikTok yang dikenakan pada era Donald Trump telah dicabut oleh presiden Joe Biden. TikTok juga tetap menjadi salah satu aplikasi yang paling banyak digunakan oleh warganegara Uncle Sam.


Seperti dikutip kami dari Digital Information World,  TikTok mengaku telah membuka lebih dari 10 ribu pekerjaan di AS. Gaji yang diberikan kepada pekerja pejabat cukup tinggi di atas pendapatan per kapita warga AS, terutama dalam bidang IT.



Misalnya, Jurutera Perisian TikTok yang dibayar dari USD 89,900 setahun. Sementara itu, Jurutera Data bermula pada USD 145 ribu, Pereka Produk bermula dari USD 120 ribu, Jurutera Softawe Backend Senior bermula pada USD 195 ribu dan Jurutera Perisian Kanan bermula pada USD 160 ribu setahun.


Di England, gaji yang ditawarkan cukup tinggi. Sebagai contoh, kedudukan penyelidik kecerdasan buatan dibayar USD 160 ribu setahun. Namun, di sana, beberapa calon pekerja mengakui bahawa mereka bimbang bekerja di TikTok. Kenapa begitu?


Rupanya ada kaitan dengan sistem kerja dengan tekanan tinggi. Contohnya, waktu kerja yang panjang, yang menjadi stereotaip bagi syarikat dari China. Seorang calon pekerja mengakui bahawa dia bimbang tentang ketidakseimbangan antara kehidupan peribadinya dan pekerjaannya.


"Perkara yang saya hilang pada TikTok yang saya dapati semasa membuat penyelidikan adalah mengenai keseimbangan kerja-kehidupan dan waktu kerja yang panjang," katanya. Tetapi ada juga yang menganggapnya sebagai satu cabaran.

Berapakah jumlah gaji pekerja TikTok? Berapakah jumlah gaji pekerja TikTok? Reviewed by thecekodok on 2:24:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.