Demi Nail Art bertatahkan Berlian, Hongki F.T. Pulau Pernah habis sehingga 900 juta Won

 


Bagi idola dan selebriti Korea Selatan, penampilan adalah salah satu perkara penting untuk menyokong kerja dan aktiviti mereka. Tidak sedikit dari mereka yang sanggup mengeluarkan wang untuk penampilan yang maksimum.

Salah satunya, anggota F.T. Pulau, Lee Hongki, pernah membelanjakan hingga 900 juta Won atau setara dengan Rp 11 miliar untuk seni kuku. Bukan seni kuku biasa, dilaporkan seni kuku itu bertatahkan berlian.


Pada episod terbaru Tiki Taka SBS, Hongki menyatakan cintanya pada seni kuku ketika salah seorang MC bertanya kepadanya mengenai rutin perawatannya. Hongki berkongsi bahawa, walaupun dia tidak dapat menjaga kuku akhir-akhir ini kerana aktiviti muziknya, dia menghabiskan berjuta-juta Won untuk mereka.


Penyanyi berusia 31 tahun itu mendedahkan bahawa berlian yang terdapat dalam seni kuku adalah berlian yang sebenar.


"Ini berlian sebenar. Jadi, saya sangat berhati-hati ketika melepaskannya dari kuku saya kemudian," kata Lee Hongki.


Tanpa alasan Lee Hongki bersedia menghiasi kuku dengan berlian. Menurutnya, ini adalah bentuk pelaburan kewangan. Lee Hongki menjadi lebih berhati-hati dan merawat berlian itu.


Bukan hanya itu, lain kali, Hongki membeli berlian berbentuk ular hitam untuk cincin kobra di jarinya.


Ketika ditanya mengapa dia menggunakannya, Lee Hong Ki mahukan sesuatu yang dipakainya kelihatan keren seperti rocker.


"Saya mahu melakukan sesuatu yang keren sebagai rocker," jawab Lee Hong Ki.


Pada tahun 2013, Lee Hongki mengembangkan kecintaannya terhadap seni kuku dengan menerbitkan sebuah buku berjudul "Lee Honggi Nail Book". Buku ini bukan sahaja memperlihatkan pengetahuan dan kecintaannya pada seni, tetapi juga menangani stereotaip mengenai lelaki dan kuku mereka.


Lee Hong Ki sibuk mempromosikan dalam muzikalnya sekarang, Harlan County 1976, ketika dia memainkan peranan sebagai Daniel.


Anggota F.T. Pulau ini baru sahaja menyelesaikan perkhidmatan ketenteraannya pada April 2021. Hongki sebelumnya telah mendaftar sebagai askar bertugas aktif pada bulan September 2019. Semasa menjalani perkhidmatan mandatori, dia memberi salam kepada penonton dengan mengambil bahagian dalam muzikal tentera, 'The Promise of the Day'.

Demi Nail Art bertatahkan Berlian, Hongki F.T. Pulau Pernah habis sehingga 900 juta Won Demi Nail Art bertatahkan Berlian, Hongki F.T. Pulau Pernah habis sehingga 900 juta Won Reviewed by thecekodok on 5:03:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.