Dikuasakan AMD, Sistem Infotainment Kereta Tesla Setara PS5

 


AMD secara rasmi mengumumkan pemproses Ryzen dan GPU RDNA 2 akan menggerakkan sistem infotainment pada kereta Tesla Model S dan Model X yang baru dikemas kini. Hasilnya pemilik dapat bermain permainan video di dalam kereta mereka ketika tidak memandu, melihat peta dan barang-barang lain dengan lebih terperinci.

"Ya, Model S & X baru mempunyai kekuatan pengkomputeran hiburan tahap PS5," tweet Elon Musk, CEO Tesla.


Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif AMD, Dr Lisa Su mendedahkan bahawa kereta Tesla baru akan menyertakan kekuatan grafik 10 TFlop pada sistem infotainment bersepadu. Ini bermaksud CPU Ryzen dan RDNA 2 GPU didedikasikan untuk pengguna di kokpit dan bukan sistem kecerdasan buatan untuk autopilot.


Oleh kerana kereta ini menggunakan seni bina RDNA 2, ia pada dasarnya setanding dengan konsol baru dari Sony dan Microsoft. Kerana GPU ini berada di belakang PlayStation 5 dan Xbox Series X / S. Oleh itu, di atas kertas, pembangun boleh menawarkan permainan AAA intensif grafik yang sama pada kereta Tesla seperti pada konsol.







"Kami gembira dapat bekerjasama dengan Tesla untuk membawa kekuatan Radeon ke kereta unggulan terbaru mereka, dan berharap dapat menyediakan pemain baru platform baru untuk permainan AAA," kata Lisa Su ketika menyampaikan ucaptama pada acara Computex 2021 yang diadakan dalam talian.


Pada kesempatan yang sama, Lisa Su juga mengumumkan kerjasama AMD dengan Samsung. Hasilnya akan terkandung dalam Exynos SoC generasi akan datang yang akan menampilkan IP grafik berdasarkan seni bina AMD RDNA 2 tersuai, membawa kemampuan penukaran sinar dan teduhan tahap berubah-ubah ke peranti mudah alih unggulan.


Bukan hanya itu, ia mengumumkan pemproses AMD Ryzen baru untuk peminat dan pengguna PC, pemproses AMD EPYC generasi ketiga yang akan meningkatkan prestasi pusat data, dan barisan lengkap teknologi grafik AMD baru untuk pemain.

Dikuasakan AMD, Sistem Infotainment Kereta Tesla Setara PS5 Dikuasakan  AMD, Sistem Infotainment Kereta Tesla Setara PS5 Reviewed by thecekodok on 6:08:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.