Disney sedang mengusahakan sekuel Cruella

 


Berita baik untuk peminat Cruella! Bagi mereka yang masih ingin tahu mengenai kesinambungan kisah Cruella de Vil, watak penjahat ini akan kembali segera dengan sekuel.

Menurut The Hollywood Reporter, Disney sedang mengusahakan sekuel Cruella. Pengarah Craig Gillespie dan penulis skrip Tony McNamara akan kembali bekerja dalam sekuelnya.


Cruella (2021) menceritakan kisah permulaan transformasi Estella Miller menjadi Cruella de Vil. Filem ini dibuat sebelum penculikan Cruella terhadap anjing Dalmatian di 101 Dalmatians (1996).


Filem ini, yang dibintangi Emma Stone, baru sahaja memulakan debutnya di pawagam dan ditayangkan di Disney + pada 28 Mei. Di peringkat global, Cruella telah memperoleh $ 48.5 juta setakat ini.


Lihat catatan ini di Instagram

Catatan yang dikongsi oleh Cruella (@disneycruella)



"Kami sangat gembira dengan kejayaan box office Cruella, bersama dengan persembahannya yang hebat di Disney + Premiere Access hingga kini," kata jurucakap Disney kepada The Hollywood Reporter.


"Filem ini telah diterima dengan baik oleh penonton di seluruh dunia, dengan Skor Penonton 97% di Rotten Tomatoes, dan sekali lagi memperoleh A dalam setiap demografi dari CinemaScore pada hujung minggu pembukaannya, meletakkannya di antara reimaginasi live-action kami yang paling popular. Kami menantikan penonton jangka panjang terus menikmati filem hebat ini. "


Dalam temu bualnya dengan Collider, Gillespie menyiratkan bahawa dia belum selesai meneroka watak Cruella de Vil. Pengarahnya sendiri nampaknya juga tidak berpuas hati dan masih ingin tahu mengenai tindakan Cruella seterusnya.


"Saya rasa kita baru sahaja bertemu dengannya," kata Gillespie. "Saya ingin melihat Cruella dikembangkan sepenuhnya, dimuat sepenuhnya. Dia berjaya mendapatkan sistem sokongan di sekelilingnya dan dia benar-benar dapat mengembangkan jenamanya," katanya.


Gillespie melanjutkan, "Saya ingin melihat ke mana ia membawanya dan bagaimana dia hampir dapat menghancurkannya dari dalam dan luar, jika dia tidak berhati-hati dengan semua kekuatan itu."



Filem Cruella juga mendapat banyak respons positif, baik kerana estetika punk rock tahun 70-an yang dibungkus dengan baik oleh lakonan Emma Stone yang menakjubkan. Selain itu, pelakon pemenang Oscar, Emma Thompson juga sangat baik dalam melakonkan watak Baroness von Hellman.

Disney sedang mengusahakan sekuel Cruella Disney sedang mengusahakan sekuel Cruella Reviewed by thecekodok on 5:30:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.