Facebook Akan Menunjukkan Pendapatan Terperinci Bagi Pencipta Kandungan


 Ketua Pegawai Eksekutif Facebook Mark Zuckerberg mengumumkan bahawa mereka akan melancarkan pandangan baru untuk pencipta yang akan menunjukkan kos yang mempengaruhi pendapatan mereka di Facebook.

Menurut contoh paparan gambar yang beredar, pencipta kemudian akan melihat secara lebih terperinci pendapatan mereka yang telah ditolak oleh cukai dan kos potongan lain.


Tidak jelas kapan paparan baru akan dilancarkan, pengumuman itu muncul ketika Apple sedang dalam pemeriksaan ketat untuk bayaran App Storenya.



Zuck berkata Facebook akan terus membuat acara dalam talian berbayar, langganan peminat, lencana, dan produk berita bebas yang akan datang secara percuma untuk pencipta kandungan sehingga 2023. Ini adalah lanjutan dari dasar yang diumumkan pada bulan Ogos.



Ketika Facebook memperkenalkan fitur acara tahun lalu, mereka berjanji tidak akan mengenakan bayaran sehingga sekurang-kurangnya 2021.


Tetapi Zuck mengatakan syarikat itu merancang untuk memperkenalkan pembahagian hasil kemudian, apabila rancangan itu dilancarkan, yurannya akan kurang dari 30% berbeza dari yang diambil oleh Apple dan yang lain.


Sebelum ini Facebook dan Apple juga terlibat dalam perdebatan awam mengenai ciri Transparansi Pelacakan Aplikasi Apple yang diperkenalkan dengan pelepasan iOS 14.5.

Facebook Akan Menunjukkan Pendapatan Terperinci Bagi Pencipta Kandungan Facebook Akan Menunjukkan Pendapatan Terperinci Bagi Pencipta Kandungan Reviewed by thecekodok on 1:39:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.