Fakta mengenai Brave Girls, Kumpulan Gadis K-Pop yang Hampir Bubar tetapi Sedang Viral

 


Hai, semua! Beberapa waktu yang lalu, dunia K-Pop tiba-tiba teruja dengan lagu Rollin, yang dibawakan oleh Brave Girls. Lagu yang dilancarkan pada tahun 2017 tiba-tiba menjadi viral, dan mendapat tempat pertama di pelbagai carta muzik. Sebelum Rollin memukul lagi, ada berita bahawa Brave Girls sebenarnya berada di tahap bubar. Fakta ini telah menarik perhatian netizen untuk mengetahui lebih lanjut mengenai latar belakang kumpulan gadis ini. Anda juga ingin tahu, bukan? Ayuh, mari kita lihat bersama!


1. Generasi Dua Idola

Brave Girls memulakan debutnya pada tahun 2011, dengan lagu The Difference, di bawah Brave Entertainment. Dilihat dari tahun debut mereka, Brave Girls termasuk dalam barisan kumpulan idola generasi kedua. Berbeza dengan kumpulan gadis pada amnya yang memilih konsep comel, Brave Girls memulakan debutnya dengan konsep seksi dan imej yang lebih matang.


2. Mengubah Personel

Sepanjang kerjayanya, Brave Girls mengalami beberapa perubahan anggota. Pada awal debut mereka, Brave Girls terdiri daripada lima anggota, iaitu Eunyoung, Seo A, Yejin, Yoojin, dan Hyeran. Kemunculan seterusnya, Hayun ditambahkan menjadi anggota keenam. Setelah beberapa tahun, Eunyoung, Seo A, dan Yejin meninggalkan kumpulan itu, dan digantikan oleh Minyoung, Yujeong, Eunji, dan Yuna.

Pada tahun 2017, Yoojin dan Hyeran juga keluar dari kumpulan, menunjukkan bahawa ahli Brave Girls yang asal tidak lagi berada dalam kumpulan. Baru tahun lalu, Hayun memutuskan untuk meninggalkan kumpulan kerana masalah kesihatan, menjadikan Minyoung, Yujeong, Eunji, dan Yuna sebagai anggota aktif Brave Girls.


3. Hampir dibubarkan

Hampir satu dekad wujudnya kumpulan ini, pada Februari 2021, para anggota telah membocorkan melalui siaran langsung, bahawa agensi mereka tidak mempunyai rancangan untuk kemunculan semula Brave Girls. Para anggota juga sudah pesimis mengenai kelangsungan hidup mereka sebagai satu kumpulan. Malah para anggota juga telah meninggalkan asrama, dan kembali ke rumah ibu bapa masing-masing.


4. Tiba-tiba Viral

Siapa sangka, tidak lama selepas siaran langsung, lagu mereka berjudul Rollin tiba-tiba menjadi viral! Ini bermula dari kompilasi video fancam penampilan mereka ketika menghiburkan anggota tentera. Dalam sekelip mata, lagu Rollin, yang dirilis pada tahun 2017, segera mencapai posisi teratas di berbagai chart muzik. Akhirnya, Brave Girls memutuskan untuk kembali dengan lagu Rollin, dan mendapat trofi kemenangan pertama mereka. Ini menjadi titik tolak dalam karier keempat-empat anggota, untuk meneruskan karier mereka sebagai Gadis Berani.


5. Kembalinya Setelah sekian lama

Melihat semangat, dan sokongan dari K-popers dan masyarakat Korea, akhirnya Brave Girls akan segera kembali setelah sekian lama! Melalui akaun Instagram mereka, Brave Girls berkongsi foto penggoda para anggota, dan mengumumkan kemunculan musim panas mereka dengan tajuk Summer Queen. Rencananya, Summer Queen akan menjadi album mini kelima Brave Girls, dan akan dikeluarkan pada 17 Jun 2021!

Fakta mengenai Brave Girls, Kumpulan Gadis K-Pop yang Hampir Bubar tetapi Sedang Viral Fakta mengenai Brave Girls, Kumpulan Gadis K-Pop yang Hampir Bubar tetapi Sedang Viral Reviewed by thecekodok on 6:49:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.