Generasi Baru Microsoft Windows Akan Dedahkan Segera, Inilah Jadualnya

 


Microsoft akan mengumumkan generasi baru Windows dalam masa terdekat. Dalam undangan yang diedarkan, sistem operasi ini akan didedahkan dalam acara maya pada 24 Jun.

Jadual ini diumumkan hanya seminggu setelah CEO Microsoft Satya Nadella menggoda generasi baru Windows di acara Microsoft Build. Nadella akan berbicara pada acara ini, bersama dengan Ketua Pegawai Produk Microsoft Panos Panay, seperti yang dipetik dari The Verge, Khamis (3/6/2021).


Microsoft dijangka akan mengumumkan perubahan ketara pada antara muka Windows. Syarikat yang dibuat oleh Bill Gates telah menyiapkan kemas kini dengan kod 'Sun Valley' yang akan menampilkan penampilan yang lebih moden.



Bulan lalu, Microsoft juga mengesahkan bahawa ia tidak akan melancarkan Windows 10X, sistem operasi yang dibina khusus untuk peranti dua skrin. Sebilangan elemen visual Windows 10X mula dibawa ke edisi utama Windows 10.







Pada masa ini, Microsoft telah mulai merombak penampilan Windows dengan membawa ikon sistem baru, memperbaiki File Explorer, dan mengakhiri ikon dari era Windows 95.


Dalam ucapannya di acara Microsoft Build, Nadella juga berjanji akan mempersembahkan platform yang lebih mesra untuk pembangun dan pencipta. Microsoft juga sedang mengembangkan kedai aplikasi baru untuk Windows yang akan memudahkan para pembangun mendaftarkan aplikasi apa pun, seperti penyemak imbas Google Chrome dan Firefox.


Rumor juga menunjukkan bahawa Microsoft akan membenarkan platform pembayaran pihak ketiga dalam aplikasi sehingga pembangun dapat menghindari komisen yang diambil oleh Microsoft pada setiap pembelian dan aplikasi.

Generasi Baru Microsoft Windows Akan Dedahkan Segera, Inilah Jadualnya Generasi Baru Microsoft Windows Akan Dedahkan Segera, Inilah Jadualnya Reviewed by thecekodok on 9:18:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.