Google berhentikan Aplikasi AR Measure

 


Pada peranti iOS, Apple mempunyai aplikasi bernama Measure yang menggunakan teknologi augmented reality (AR) untuk membantu pengguna mengukur dimensi objek atau bahkan ketinggian orang.

Dan nampaknya Google mempunyai aplikasi Measure sendiri tetapi hanya sedikit orang yang mengetahui tentang kehadiran aplikasi tersebut dan sekarang Google telah mematikannya.


Google telah mengesahkan bahawa mereka akan mematikan aplikasi Measure dan juga telah mengeluarkannya dari Play Store.



Tetapi berita baiknya adalah untuk pengguna yang sebelumnya telah memuat turun dan masih menggunakan aplikasi ini, ia masih boleh terus digunakan tanpa masalah sekurang-kurangnya selagi aplikasi terus berfungsi.




Oleh kerana Google tidak akan mengemas kini atau menyokongnya lagi, sukar untuk mengatakan apakah versi Android yang akan datang dapat mengakibatkan aplikasi tersebut mematikan fungsinya.


"Kami tidak lagi dapat mendukung pemeliharaan berterusan untuk aplikasi Measure. Sebaliknya, kami mengesyorkan mencuba salah satu daripada banyak alternatif yang ada di Play Store." kata jurucakap Google yang mengeluarkannya kepada XDA Developers.


Tidak jelas mengapa Google memutuskan untuk mematikan aplikasi Measure tetapi sekali lagi Google melakukan ini dari semasa ke semasa sehingga tidak terlalu mengejutkan.


Walau bagaimanapun, menurut beberapa pendapat, nampaknya banyak orang yang menghadapi masalah dengan aplikasi tersebut dan mendakwa ia tidak begitu tepat.

Google berhentikan Aplikasi AR Measure Google  berhentikan Aplikasi AR Measure Reviewed by thecekodok on 2:26:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.