Google membanggakan Chrome 91 lebih pantas


 Persaingan yang sengit membuat Google berusaha menjadikan prestasi penyemak imbasnya terus meningkat. Kini, Chrome versi 91, yang baru-baru ini dirilis, diklaim lebih pantas dalam kemampuannya.

Seperti yang diketahui umum, waktu pelaksanaan JavaScript penting untuk keseluruhan prestasi penyemak imbas web mana pun. Google cuba menjadikan mesin JavaScript lebih pantas dengan penyusun Sparkplug baru dan melaksanakannya di Chrome 91.


Selepas kemas kini ini, Chrome dijanjikan 23% lagi. Penyusun baru ini telah dirancang untuk mengisi jurang antara pelaksanaan dan pengoptimuman kod JavaScript untuk prestasi maksimum.


Sebagai tambahan kepada penyusun baru, Google juga menggunakan "panggilan terbina dalam" untuk mengoptimumkan proses penyemak imbas menggunakan kod yang dihasilkan untuk mengurangkan hop ketika memanggil fungsi.


Google telah mengesahkan bahawa ia sedang melakukan banyak perubahan untuk meningkatkan prestasi keseluruhan Chrome.


Sebagai contoh, Google merancang untuk memperkenalkan sokongan untuk "back-forward cache" pada Windows 10, macOS, Linux, dan platform lain dengan Chrome 92. Seperti namanya, ciri eksperimen ini memungkinkan untuk memuatkan halaman dengan segera ketika pengguna menavigasi antara terbuka tab menggunakan "belakang". "atau" ke hadapan ".


Tetapi ciri ini hanya berfungsi apabila halaman telah dikunjungi sebelumnya dan sesi tersebut berada dalam cache penyemak imbas.


Ciri baru Chrome Ciri foto baru Chrome: Techrum

Dalam salah satu dokumen, Google menjelaskan bahawa cache mundur diharapkan dapat meningkatkan pengalaman pengguna dan prestasi keseluruhan dengan menjaga halaman yang dikunjungi sebelumnya tetap hidup setelah pengguna menavigasi keluar mereka menggunakan butang belakang / maju di penyemak imbas.


Buat masa ini, pengguna dapat menguji fitur "back-forward cache" dengan mengaktifkan menu bendera di Chrome. Bagi pengguna umum, tidak pasti bila ia akan dikeluarkan.


Tetapi Google pada masa ini merancang untuk menguji ciri tersebut dengan sekumpulan pengguna terpilih menggunakan Chrome 92 atau lebih baru. Tetapi perlu diperhatikan bahawa ciri serupa sebenarnya telah tersedia di Chrome untuk Android dan Safari selama bertahun-tahun.


Pengguna yang berminat kini dapat menguji cache mundur / maju dengan mengaktifkan bendera eksperimen. Untuk peluncuran umum, tarikh pelepasan yang tepat belum diumumkan, tetapi Google pada masa ini merancang untuk menguji ciri tersebut dengan sekumpulan pengguna terpilih dengan Chrome 92 atau lebih baru.

Google membanggakan Chrome 91 lebih pantas Google membanggakan Chrome 91 lebih pantas Reviewed by thecekodok on 5:03:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.