Impian Lelaki Terkaya Untuk Terbang Ke Luar Angkasa, Akan Terjadi Bulan depan


 Jeff Bezos, orang terkaya di dunia, telah mengumumkan bahawa dia akan terbang ke angkasa bulan depan. Dia menggunakan roket syarikatnya sendiri, Blue Origin, untuk mewujudkan impian seumur hidup itu.

Jutawan berusia 57 tahun itu mengatakan bahawa dia dan saudaranya Mark akan dihantar dari Bumi pada 20 Julai dalam penerbangan kru pertama New Shepard.


Citing Science Alert, Khamis (10/6/2021) Blue Origin melelong tempat ketiga di kapal angkasa dan penawaran telah mencapai USD 3.2 juta dengan ribuan peserta dari seluruh dunia.



"Saya mahu melakukan penerbangan ini kerana ia adalah sesuatu yang saya ingin lakukan sepanjang hidup saya. Ini adalah pengembaraan," kata Bezos dalam satu kenyataan video.







Dia mengatakan alasan dia juga mengajak saudaranya untuk menyertainya. Itu kerana Bezos merasakan mereka adalah saudara terdekat. Bezos percaya pengalaman ini tidak akan dapat dilupakan dan mengubah hidup.


"Melihat Bumi dari angkasa, ia akan mengubah anda. Ia mengubah hubungan anda dengan planet ini, dengan umat manusia. Ini adalah satu Bumi," katanya.


Perjalanan akan berlangsung selama 10 minit, empat daripadanya akan dihabiskan oleh penumpang di atas garis Karman yang menandakan sempadan yang diakui antara atmosfera dan ruang angkasa Bumi.


Setelah lepas landas, kapsul berpisah dari pendorongnya, kemudian menghabiskan empat minit pada ketinggian melebihi 60 batu (100 kilometer), pada masa itu mereka yang berada di dalam kapal mengalami berat badan dan dapat melihat kelengkungan Bumi dari angkasa.


New Shepard telah berjaya melakukan lebih daripada selusin percubaan tanpa pemandu dari kemudahannya di Guadalupe Mountains di barat Texas.

Impian Lelaki Terkaya Untuk Terbang Ke Luar Angkasa, Akan Terjadi Bulan depan Impian Lelaki Terkaya Untuk Terbang Ke Luar Angkasa, Akan Terjadi Bulan depan Reviewed by thecekodok on 5:11:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.