Inilah perbezaan antara tugas Maid of Honor dan Bridesmaids

 


Adakah kawan baik anda sudah bersedia untuk melangsungkan perkahwinan? Bersiaplah untuk dipanggil untuk menjadi bridesmaid atau Maid of Honor ! Kedua-duanya sama pentingnya, sebelum dan semasa Di-hari perkahwinan. Namun, mungkin ada yang masih keliru dengan perbezaan tugas mereka berdua. Jangan risau, perhatikan tugas masing-masing di bawah ini agar anda tidak keliru ketika anda dilantik, Tuan!


Tugas Maid of Honor

The Maid of Honor adalah orang yang boleh dipercayai pengantin perempuan dan juga seseorang yang menjadi Ketua Pengiring Pengantin. Orang yang dilantik sebagai KKM biasanya berasal dari keluarga atau rakan terdekat. Oleh itu, Pembantu Rumah Kehormat mempunyai tanggungjawab yang lebih besar daripada pengiring pengantin perempuan, iaitu bertindak sebagai pemimpin yang dapat mengatur pengiring pengantin perempuan dan sebaliknya, sentiasa bersedia untuk menolong pengantin perempuan.



1. Menjadi sistem sokongan terbesar bagi pengantin perempuan

Sebagai orang yang dipercayai, Pembantu Rumah Kehormat mesti sentiasa bersedia pada bila-bila masa untuk pengantin wanita, termasuk memberikan sokongan moral. Jadilah pendengar yang baik dan dapat menenangkan pengantin ketika mengalami tekanan.


2. Rancang mandi pengantin dengan pengiring pengantin

Menampilkan idea dan konsep untuk mandi pengantin adalah salah satu tugas yang paling dinanti-nantikan. Bincangkan dengan pengiring pengantin bagaimana cara membuat mandi pengantin anda menyeronokkan.


3. Wakilkan pengiring pengantin apabila diperlukan

Persiapan sebelum dan semasa hari perkahwinan sangat banyak dan kadang-kadang terdapat beberapa perkara yang dilupakan atau perkara baru yang segera muncul. Pembantu Rumah Kehormat boleh meminta bantuan pengiring pengantin dalam melakukan perkara-perkara ini.


4. Bantu mempersiapkan pengantin perempuan pada hari perkahwinan

Seorang Pembantu Kehormat mesti sentiasa bersedia di sebelah pengantin perempuan pada hari pentingnya bermula dari proses persiapan. Anda juga harus memastikan pengantin lelaki mendapatkan apa yang dia perlukan, termasuk makanan.


5. Sediakan ucapan jika perlu

Kadang-kadang ucapan Maid of Honor dan Best Man dilantik sebagai sebahagian daripada majlis perkahwinan. Oleh itu, alangkah baiknya jika Pembantu Kehormat telah menyiapkan apa yang akan dibincangkannya terlebih dahulu.


Tugas Bridesmaids

Tidak ada had minimum atau maksimum untuk menentukan jumlah pengiring pengantin. Mereka adalah orang-orang yang akan menemani pengantin perempuan semasa perkahwinan dan menjadi wanita yang selalu boleh dipercayai.


1. Menjadi sokongan untuk pengantin perempuan

Sama seperti Pembantu Kehormatan, pengiring pengantin mesti sentiasa ada untuk pengantin wanita setiap kali dia merasa tertekan atau terharu. Jadilah pendengar yang baik ketika dia mempercayai dan memberi sokongan kepadanya.


2. Bersedia untuk mandi pengantin

Bridesmaid juga memainkan peranan yang sangat penting dalam menyiapkan bilik mandi pengantin, dari perancangan, hiasan, hingga penganggaran. Cari masa untuk membincangkan pengaturannya dengan pengiring pengantin lain dan Pembantu Rumah Yang Berhormat.


3. Menghadiri serangkaian acara sebelum perkahwinan

Sebelum perkahwinan, kadang-kadang pasangan mengadakan beberapa acara, seperti cadangan, makan malam, latihan berpakaian, dan lain-lain. Sudah tentu, pengiring pengantin perlu hadir dalam beberapa siri acara sebagai sokongan kepada pengantin perempuan.


4. Bantu Pembantu Kehormat sekiranya perlu melakukan sesuatu

Bridesmaids mesti sentiasa bersedia sekiranya ada panggilan tiba-tiba dari Maid of Honor untuk tugas-tugas tertentu. Oleh itu, jangan lupa untuk berkongsi masa anda, Ladies!


5. Sentiasa perhatikan penampilan pengantin perempuan

Pengantin perempuan harus bertemu dengan banyak orang semasa acara itu, jadi dia mesti sentiasa berada dalam keadaan terbaik. Tugas anda seterusnya adalah melihat bahawa dia selalu kelihatan sempurna. Sediakan alat kecemasan yang mengandungi beberapa alat solek jika anda memerlukannya untuk melakukan sentuhan tiba-tiba, beberapa pin bobby, pin, dan lain-lain untuk disiapkan sekiranya berlaku sesuatu yang tidak dijangka. Anda juga perlu memastikan pakaian yang dipakai oleh pengantin wanita dalam keadaan bersih dan kemas.

Inilah perbezaan antara tugas Maid of Honor dan Bridesmaids Inilah perbezaan antara tugas Maid of Honor dan Bridesmaids Reviewed by thecekodok on 3:40:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.