iOS 15 Membuat 5G pada iPhone 12 Diperbaiki

 


iPhone 12 dan iPad Pro berasaskan M1 adalah peranti Apple yang menyokong sambungan 5G. Kini dengan kemas kini iOS 15 dan iPadOS 15, pengalaman 5G pada alat ini dipertingkatkan.

Ini diketahui dari versi beta pembangun iOS 15 dan iPadOS 15 yang baru dikeluarkan. iPhone 12 dan iPad Pro M1 yang menjalankan beta dapat meningkatkan sambungan ke 5G dan memilih sambungan itu melalui Wi-Fi.


Menurut Apple, banyak pengalaman aplikasi dan sistem ditingkatkan dengan sambungan 5G yang lebih pantas. Termasuk sokongan untuk sandaran dan pemulihan dari iCloud, streaming audio dan video di Apple dan aplikasi pihak ketiga, memuat turun kandungan Apple TV + berkualiti tinggi, menyegerakkan foto dengan iCloud, mengemas kini artikel Apple News + yang dibaca di luar talian, dan memuat turun model pembelajaran mesin.



Sedikit demi sedikit, Apple memberi lebih banyak fungsi kepada pengguna dengan sambungan 5G. Ketika iPhone 12 5G diumumkan misalnya, salah satu ciri di iOS 14 secara automatik dapat beralih antara sambungan 5G dan LTE bergantung pada kawasan liputan pengguna.


Dengan daya tarikan 5G yang tinggi di seluruh dunia, Apple mula memberi pengguna lebih banyak pilihan mengenai bagaimana data digunakan, seperti kedua-dua peranti di atas yang dapat secara automatik mengutamakan sambungan 5G ketika disambungkan. lebih pantas dan selamat.


Sebelumnya dilaporkan bahawa iOS 15 membawa banyak ciri baru. Apple mengemas kini wajah FaceTime sambil memberikan banyak kemampuan baru, termasuk berkongsi skrin, filem atau muzik yang sedang anda nikmati.


Kemudian ada Ringkasan Pemberitahuan yang memaparkan ringkasan pemberitahuan yang dapat diberikan pengguna kapan pun mereka mahu, menggabungkan semua item yang paling penting ke dalam satu mesej.


Pengguna dapat mengarahkan kamera ke teks pada papan, tanda, atau halaman, dan ciri Teks Langsung menjadikannya dapat dipilih, disalin dan ditampal di tempat lain.


Peranti yang mendapat iOS 15 tidak jauh berbeza dengan iOS 14 yang dikeluarkan tahun lalu. Inilah senarai penuh:


iPhone 12

iPhone 12 mini

iPhone 12 Pro

iPhone 12 Pro Max

iPhone 11

iPhone 11 Pro

iPhone 11 Pro Max

iPhone XS

iPhone XS Max

iPhone XR

iPhone X

iPhone 8

iPhone 8 Plus

iPhone 7

iPhone 7 Plus

iPhone 6s

iPhone 6s Plus

iPhone SE (generasi pertama)

iPhone SE (generasi ke-2)

iPod touch (generasi ke-7)


iOS 15 dapat dirasai oleh pembangun mulai Selasa (8/6). Apple akan menghantar versi Public Beta pada bulan Julai, dan versi terakhir pada bulan September.

iOS 15 Membuat 5G pada iPhone 12 Diperbaiki iOS 15 Membuat 5G pada iPhone 12 Diperbaiki Reviewed by thecekodok on 5:32:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.