Lagu ini dituduh tersinggung oleh Red Velvet, Ravi VIXX meminta maaf

 


Penyanyi rap Korea Selatan, VIXX's Ravi, menyampaikan permintaan maafnya kepada Red Velvet. Ahli kumpulan VIXX ini menghubungi agensi yang mengawasi Red Velvet, SM Entertainment.

Kejadian ini bermula ketika Ravi mengeluarkan album barunya yang berjudul "Roses". Dalam album tersebut terdapat lagu yang disebut "Red Velvet". Tetapi nampaknya lirik lagu itu didakwa mengandungi seksual. Akibatnya, banyak yang menyatakan rasa tidak selesa dengan lagu baru bintang Dua Hari Satu Malam.


Ravi juga mengeluarkan pernyataan rasmi permohonan maaf pada hari Jumaat (4/6) semalam. Dalam pernyataannya, Ravi meminta maaf kepada Rev Velvet, kakitangan agensi, dan peminat Red Velvet.


Rapper berusia 28 tahun itu juga menyatakan permintaan maafnya atas kelewatan reaksinya terhadap salah faham tersebut.


"Saya merenung diri saya kerana cuai mengenai kejadian ini bukan sahaja sebagai Ravi tetapi juga sebagai orang yang bertanggungjawab terhadap label GROOVL1N," kata Ravi dalam satu kenyataan.


Seperti diketahui, Ravi juga merupakan CEO agensi dan labelnya yang bernama GROOVL1N. Ravi mengasaskan GROOVL1N sejak 2019.


"Memalukan, saya tidak menyedari diri saya semasa membuat produksi bahawa kandungan lirik dapat menimbulkan kesulitan kepada banyak orang," tambahnya.


Rapper, yang dikhabarkan berkencan dengan Taeyeon SNSD, menyatakan bahawa lagu itu dibuat untuk menunjukkan ekspresi yang manis dan ceria. Namun, nampaknya kerana perasaan menyebut kumpulan tertentu, Ravi memikul tanggungjawab sebagai orang yang menulis lirik, yang menyebabkan emosi yang dirasakan oleh artis dan peminat Red Velvet.


"Ini adalah lagu yang bertujuan untuk mengekspresikan energi yang manis dan cerah. Tetapi kerana kumpulan tertentu disebutkan, saya rasa saya bertanggungjawab, sebagai orang yang menulis lirik, untuk emosi yang dirasakan oleh artis dan peminat mereka, "kata Ravi.


Sebagai tindakan meminta maaf, Ravi telah memutuskan untuk membuang lagu dari senarai lagu di album terbarunya, "Roses". Pada akhir pernyataannya, Ravi juga meminta maaf atas kejadian yang mengecewakan banyak pihak dan mengharapkan perkara yang lebih baik di masa depan.


"Saya memutuskan untuk membuang lagu dari semua laman muzik setelah berbincang dengan syarikat pengedaran. Ini akan memakan masa, tetapi saya akan menyelesaikannya secepat mungkin. Selain itu, saya akan berusaha untuk menghasilkan dengan teliti pada masa akan datang. "


Ravi membuat kembalinya solo dengan album ROSES dan b-side "Red Velvet" (feat. JAMIE).

Lagu ini dituduh tersinggung oleh Red Velvet, Ravi VIXX meminta maaf Lagu ini dituduh tersinggung oleh Red Velvet, Ravi VIXX meminta maaf Reviewed by thecekodok on 4:31:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.