Perkhidmatan Digitels Smart Hotel Memperluas di Teknologi di Hotel Bali


 Permulaan perkhidmatan hotel pintar Digitels kini memasuki Bali, dan melihat pasar besar di Pulau Dewa.

Digitels adalah permulaan yang menawarkan perkhidmatan untuk mengubah hotel biasa menjadi hotel pintar. Dengan konsep SHC (penukaran hotel pintar), Digitels E-system dapat mengubah hotel, pangsapuri, kondotel, pejabat dan rumah persendirian menjadi ekosistem 4.0 pintar berdasarkan IoT (internet of things).


Pemasangan sistem E ini didakwa sangat mudah dan praktikal dan pemiliknya tidak perlu mengganti peralatan, perabot atau alat yang ada.



"Hotel menjadi pintar tanpa perlu menukar peralatan hotel, kecuali hotel yang masih menggunakan kunci manual. Sistem Digitels (perkakasan dan perisian termasuk IoT) dapat dipasang untuk semua kelas hotel," jelas Jeremy, Cofounder of Digitels dalam pernyataan yang diterima oleh kami.


Pada masa ini, perkhidmatan Digitels telah digunakan oleh beberapa hotel di Indonesia, salah satunya di Bali, Signature Seminyak Hotel di Kuta Utara, Badung, yang telah menggunakan pakej perkhidmatan penuh yang ditawarkan oleh Digitels.


"Kami menargetkan semua hotel di Bali untuk menggunakan perkhidmatan Digitels dan saat ini beberapa hotel sedang dalam tahap persiapan untuk memasang sistem kami," kata Jeremy.


Skim yang digunakan oleh Digitels adalah meminjamkan peralatan tersebut kepada pemilik hotel, bukan menjualnya. Menurut Digitels, nilai peralatan yang dipinjamkan adalah USD 1000. Pemilik atau pihak pengurusan hotel dapat menyewa sistem ini dengan biaya Rp. 5 ribu per bilik per malam.


"Kami meminjamkan 1.000 alat untuk Dolar AS dan hanya membayar 5 ribu rupiah untuk satu bilik setiap malam. Ini adalah harga pandemi. Tetapi kami mengenakan deposit jaminan hanya Rp 2.5 juta dan ini dapat dibayar secara ansuran beberapa kali sehingga bilik dipenuhi, "jelas Jeremy.


Sistem operasi Digitels juga disokong oleh kemudahan Big Data yang akan membantu pengurusan menjimatkan belanjawan dengan ketara. Dengan penyelesaian win win, Digitels akan menyediakan pangkalan data yang kukuh untuk setiap pemilik hotel (1 pangkalan data hotel 1) bersama dengan sistem sokongan. Berikut adalah beberapa ciri yang terdapat di Digitalels.


4.0 Pengurus Saluran Tempahan Pintar

Sistem Pengemasan Pintar, Sistem Pemeriksaan Masuk / Keluar Pintar dan Sistem Tempahan Pintar.

Sistem Titik Jualan (POS).

Sistem Perakaunan dan Kewangan

Digitels mempunyai dompet digital yang dihubungkan ke gerbang pembayaran seperti GoPay, Ovo, Dana, dan perbankan maya dalam talian di Indonesia.

Untuk tempahan dan tempahan, Digitels telah bekerjasama dengan Ejen Perjalanan Dalam Talian (OTA) seperti Agoda, Airbnb, Traveloka, Pegi-Pegi, Tiket.com, dll.

Setelah pemasangan "otak digital pintar", setiap kemudahan bilik akan beroperasi dengan sistem IOT bermula dari akses pintu dengan APP, Pengenalan wajah, imbasan kod QR, kemudahan penyaman udara, lampu, televisyen, audio, dan langsir.


Dengan aplikasi Digitels (tersedia dalam versi iOS dan Android), para tetamu boleh mendapatkan akses dari membuat tempahan (dalam talian), pengesahan ketibaan, menginap semalaman hingga keluar dari hotel (keberangkatan). Aplikasi Digitels boleh dimuat turun di Google Play Store dan App Store.

Perkhidmatan Digitels Smart Hotel Memperluas di Teknologi di Hotel Bali Perkhidmatan Digitels Smart Hotel Memperluas di Teknologi di Hotel Bali Reviewed by thecekodok on 4:25:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.