Persiapkan Diri untuk Menyambut Era 5G dengan Teknologi OPPO Reno5 5G


 Teknologi rangkaian mudah alih terus berkembang dari masa ke masa sehingga mencapai era generasi kelima (5G) yang telah diadopsi di sejumlah negara. Di negara ini, langkah-langkah persiapan untuk menyambut teknologi rangkaian terbaru ini terus dilakukan oleh pelbagai pihak berkepentingan, termasuk OPPO.

Tidak tanpa alasan, dunia merasakan bahawa ia memerlukan 5G kerana teknologi ini tidak hanya melengkapkan rangkaian selular yang ada untuk membuatnya lebih cepat, terutama dalam pengiriman data. Namun, kehadiran 5G juga memberi kesan besar kepada masyarakat. Oleh itu, 5G membolehkan pengoptimuman peranti Internet of Things (IoT) untuk memudahkan orang berhubung antara satu sama lain dengan teknologi.


Diketahui, ketika ini salah satu pengendali selular milik negara di negara ini sedang melakukan Ujian Kelayakan (ULO) untuk rangkaian 5G. Dalam usaha wajar ini, rangkaian 5G memerlukan jalur frekuensi radio 2,3 GHz untuk menyebarkan rangkaian 5G atau rangkaian Jalur N40 atau 2300 MHz.



Dengan bergantung pada frekuensi ini, orang akan dapat memuat turun video dengan durasi 2 jam hanya dalam beberapa saat. Teknologi 5G juga diramalkan akan menjadi penukar permainan bagi masyarakat dunia.


Kehadiran teknologi baru ini tentunya akan memberi kesan kepada pengeluar telefon pintar yang mempunyai rangkaian 5G. Atas sebab ini, OPPO mengesahkan kedudukannya sebagai penyedia peranti mudah alih yang bersedia menyambut era rangkaian 5G di dunia. Merujuk kepada rangkaian Jalur N40 atau 2300 MHz, OPPO sebagai pengeluar telefon pintar diketahui sudah memiliki teknologi ini pada peranti utamanya, siri OPPO Reno5 5G.


Melalui peranti OPPO Reno5 5G, OPPO berusaha untuk mempersembahkan produk 5G berkualiti yang dapat menyentuh pelbagai lapisan masyarakat. Bukan hanya itu, OPPO juga akan mempersembahkan pelbagai produk lain pada masa akan datang. Kerana, ketika jaringan 5G berjalan normal di dunia, pengguna akan semakin banyak menggunakan banyak aplikasi seperti bermain game atau streaming secara serentak dengan perangkat smartphone.



Melihat perkembangan teknologi 5G di dunia , OPPO juga menyediakan teknologi Memory Expansion pada peranti OPPO Reno5 dan OPPO Reno5 5G. Teknologi terkini yang terdapat pada peranti OPPO tertentu membolehkan pengguna menukar sebahagian storan dalaman (ROM) menjadi RAM maya.


Kemudian, pengguna akan diberi kebebasan untuk membuat penyesuaian pada tiga tahap RAM maya yang disediakan, bermula dari 2GB, 3GB hingga maksimum 5GB. Setelah pilihan diaktifkan, jumlah storan dalaman yang dipilih akan diubah menjadi RAM sebesar peranti utama.


Penggunaan RAM yang cukup tinggi ini dapat memberi kemudahan kepada pengguna telefon pintar OPPO untuk bermain permainan dalam talian atau mengedit foto dan video. Sudah tentu, ciri ini juga memberikan kesan sistem operasi yang lancar ketika menjalankan beberapa aplikasi secara serentak.

Persiapkan Diri untuk Menyambut Era 5G dengan Teknologi OPPO Reno5 5G Persiapkan Diri untuk Menyambut Era 5G dengan Teknologi OPPO Reno5 5G Reviewed by thecekodok on 4:59:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.