Petua Diet Yoo Eun Hye, Boleh Kurangkan 3 Kg dalam Seminggu!

 


Pelakon Yoon Eun Hye kembali untuk berkongsi petua mengenai kehidupan sihat di saluran YouTubenya Eunhye Log In. Kali ini, dia berkongsi cara untuk menurunkan berat badan. Bintang drama, Coffee Prince, menyasarkan untuk mengambil bahagian dalam 3 kilogram dalam 1 minggu. Dia juga mengajak peminatnya untuk mencuba jika dia berjaya dalam dietnya.

Dia mencuba diet dengan makan 2x sehari dengan menu yang sihat, minum 2-3 liter air dan bersenam secara teratur setiap hari.


Menu Diet


Eun Hye menyarankan agar diet tidak malas minum air dan memastikan keperluan air dalam badan dipenuhi. Di samping itu, dia juga menyediakan menu makanan sihat dengan resipi yang telah dia sediakan sendiri.


Bahan makanan untuk diet yang perlu disiapkan selama seminggu tidak dapat dipisahkan dari sayur-sayuran dan ramuan protein, rendah karbohidrat dan kalori.


Di tengah kesibukannya, dia memilih untuk makan dari menu makan tengah hari yang sihat dan tidak menghidangkan makanan berkalori tinggi. Dia juga menyediakan sebotol air mineral 2 liter untuk menemani hari-harinya.


Pada waktu pagi dia sarapan dengan menu bungkus kubis putih yang berisi nasi konjac dan dada ayam, dengan makan tengah hari salad ubi jalar dan dada ayam, lengkap dengan sayur-sayuran. Dia melakukan aktiviti fizikal yang memerlukan tenaga.


Pada hari kedua, dia memulakan harinya dengan sarapan yogurt Yunani yang dihiasi dengan campuran buah beku dan granola. Untuk makan tengah hari, dia menyediakan rebusan yang terdiri daripada telur, ubi jalar, tomato, alpukat, sayur sawi dan brokoli. Dia menutup hari dengan berlari dengan anjing peliharaannya, Bayaba.


Hari ketiga, dia kembali dengan menu sayur rebusnya yang berisi ubi jalar, sayur hijau, telur, dan dada ayam. Dia juga menyisipkan kegiatannya dengan bersenam dengan basikal pegun dan menutupnya dengan memakan salad buatannya.


Pada hari-hari berikutnya, dia menyiapkan campuran kacang dan ikan bilis panggang untuk menambah makanannya. Dia menaburkan bahan-bahan pada nasi konjac, dengan penambahan telur goreng, sayur-sayuran, dan cendawan goreng.


Menu lain yang disediakan ialah beras perang, dihiasi dengan campuran kacang panggang dan ikan bilis, sayuran hijau, alpukat, telur goreng dan tauhu panggang,


Seterusnya, dia membuat sos rendah kalori untuk dicampurkan dengan mustard sebagai campuran mi sejuk Naengmyeon atau Korea, yang disajikan dengan sayur-sayuran seperti arugula, wortel dan kubis.


Menu sihat buatan sendiri ini menjadikan diet Eun Hye sesuai dengan selera makanannya. Sudah tentu, dengan pilihan bahan makanan rendah lemak dan kalori, ia juga seimbang dengan ramuan lain yang baik untuk tubuh.


Sukan

Pengambilan yang baik dan sihat tidak mencukupi, Eun Hye juga mencadangkan melakukan senaman 10 minit secara berkala setiap hari. Pergerakan senaman tidak sukar dan boleh dilakukan di rumah. Tidak hanya bersenam secara teratur, Eun Hye juga meluangkan masa untuk melakukan aktiviti fizikal, seperti bermain dengan binatang peliharaannya, mengangkat banyak barang di sekelilingnya.


Dengan menu yang sihat, pengambilan yang sihat, senaman yang teratur, dan tidak terlepas dari air mineral, dia dapat menurunkan berat badan 3 kilogram dalam seminggu. Jadi, mahu mencuba diet Yoo Eun Hye?

Petua Diet Yoo Eun Hye, Boleh Kurangkan 3 Kg dalam Seminggu! Petua Diet Yoo Eun Hye, Boleh Kurangkan 3 Kg dalam Seminggu! Reviewed by thecekodok on 8:45:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.