Resident Evil: Village bersara, Ada Apa?

 


Peter Fabiano, sebagai Produser Resident Evil Games, telah mengumumkan pemergiannya dari Capcom. Apa kisah di sebalik itu?

Setelah bermain selama 13 tahun, dia kini harus berhijrah ke Bungie. Fabiano telah memberikan banyak masa dan usaha untuk Capcom. Termasuk sebagai pengeluar siri permainan Resident Evil seperti Resident Evil 7, Resident Evil 3 Remake dan terbaru Resident Evil: Village.


"Terima kasih semua orang di Capcom kerana membenarkan saya berkembang bersama anda selama 13 tahun yang lalu. Saya bersyukur dan akan menghargai pengalaman itu selama-lamanya," tulis Fabiano dalam catatan di Twitter, Rabu (2/6/2021).



Dia kini mengambil peranan sebagai pengurus jabatan pengeluaran di Bungie. Dia mengumumkan pemergian ini melalui Twitter peribadinya dan tentu saja mendapat banyak respons positif dengan banyak terima kasih atas kerja kerasnya selama ini.


"Terima kasih kepada semua orang di dalam dan di luar studio yang telah menyokong saya selama ini. Saya telah mengambil kedudukan baru di Bungie, bekerja dengan beberapa orang hebat dan meneruskan perjalanan saya," tambahnya.


Fabiano memang memberi impak besar dalam francais permainan Resident Evil. Inilah yang membimbangkan beberapa peminat bahawa Resident Evil mungkin akan menghadapi masalah setelah pemergiannya.


"Ini semua mengenai pasukan dan mereka hebat. Saya tidak membuat permainan, tetapi mereka melakukannya. Saya benar-benar tidak sabar menunggu apa yang akan mereka lakukan di masa depan," tulis Fabiano.


Dia bahkan menjadi model sebagai Peter Walken di Resident Evil 7. Dia melakonkan watak dalam beberapa promosi oleh Capcom.


Sedikit maklumat, Resident Evil: Village sendiri baru-baru ini dibebaskan, tepat pada 7 Mei. Jadi nampaknya terlalu awal untuk bimbang di mana siri permainan ini menuju.


Ini kerana Resident Evil: Village mempunyai skor yang cukup baik dari segi pemain dan jumlah permainan yang dijual. Sehingga peminat dapat meyakinkan diri mereka bahawa Resident Evil tetap berada di tangan yang baik.

Resident Evil: Village bersara, Ada Apa? Resident Evil: Village bersara, Ada Apa? Reviewed by thecekodok on 1:29:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.