Sambut Ulang Tahun ke-9, Inilah 6 Fakta Mengenai Kembalinya EXO


 Boy band dari SM Entertainment, EXO, secara rasmi membuat kemunculan semula dengan mengeluarkan album berjudul Don't Fight The Feeling pada 7 Jun. Bukan hanya album, judul lagu dengan judul yang sama dengan album utama juga telah dilancarkan bersama dengan video muzik di saluran Youtube rasmi SM Entertainment.

Kembalinya ini adalah kepulangan EXO setelah dua tahun lalu mengeluarkan album berjudul Obsession. Baiklah, bagi anda yang ingin tahu mengenai kemunculan semula EXO kali ini, mari lihat 6 fakta berikut!


1. Projek Khas untuk Ulang Tahun ke-9


Kembalinya ini bukan projek biasa, tetapi projek khas yang telah disiapkan untuk EXO-L, kerana peminat EXO dipanggil. Ini diketahui dari video yang dimuat naik pada 7 April di saluran Youtube rasmi EXO.


Dalam video bertajuk L-1485 SPOILER, ahli EXO mengumumkan bahawa kemunculan semula tahun ini dikhaskan untuk peminat dalam menyambut ulang tahun ke-9 EXO yang jatuh pada 8 April 2021 yang lalu.


2. Comeback with Album Mengandungi 5 Lagu


Dalam album khas ini, EXO mempersembahkan 5 lagu dengan lagu Jangan Fight The Feeling sebagai lagu utama. Selain lagu utamanya, ada juga 4 lagu lain, iaitu Paradise, No Matter, Runaway, dan Just As Usual.


Lagu-lagunya disusun dalam pelbagai genre, dari pop R&B, retro, hingga akustik. Dengan makna tersendiri dalam setiap lagu, album EXO ini siap menemani hari anda dalam pelbagai situasi.


3. Kembali dengan Formasi 7 Ahli


Dalam kemunculan semula ini, EXO hadir dengan 7 orang ahli. Salah satu anggota yang membuat peminat bersemangat adalah Lay yang merupakan ahli EXO dari China. Ini kerana lelaki yang nama sebenarnya Zhang Yixing terakhir bergabung dengan ahli EXO yang lain tiga tahun yang lalu, iaitu pada album Tempo yang dikeluarkan pada tahun 2018. Selain Lay, peminat juga dengan bersemangat menyambut Xiumin dan DO yang turut serta dalam kemunculan ini setelah menyelesaikan ketenteraan perkhidmatan.


4. Melancarkan Video Muzik Berkaitan dengan Kekuatan Lagu


Pada 7 Jun jam 6 petang KST, EXO melancarkan video muzik untuk lagu Don't Fight The Feeling. Video muzik bertema futuristik dengan latar belakang yang diilhami oleh syarikat penerbangan itu menampilkan CGI yang sejuk yang akan menggembirakan mata peminat. Bukan hanya itu, video muzik ini juga ternyata mempunyai hubungan dengan lagu Power yang dikeluarkan pada tahun 2017.


Baekhyun berkata, "Dalam video muzik berjudul Power, kita dapat melihat bahawa kita semua berpisah dengan cara kita sendiri. Namun, sekarang kita kembali bersama."



5. Promosi dengan Permainan Web dan Pameran Dalam Talian


Seperti tema yang merupakan projek khas, cara SM Entertainment untuk mempromosikan kemunculan semula EXO kali ini tidak kurang istimewa. SM Entertainment telah menyediakan permainan web bernama EXO SHIP SAGA yang boleh anda akses di laman www.exoship-saga.com sejak 1 Jun.


Bukan hanya permainan web, terdapat juga pameran dalam talian dalam konsep realiti maya di mana peminat dapat melihat pelbagai kandungan eksklusif yang berkaitan dengan album baru EXO. Pameran dalam talian boleh diakses pada 15 Jun 2021 melalui aplikasi U + VR.


6. Jangan Lawan Album Perasaan Merosakkan Rekod Pra-Pesanan


Pada 6 Jun, SM Entertainment melaporkan bahawa album khas EXO telah melakukan pra-pesanan sebanyak 1.22 juta salinan. Jumlah ini lebih banyak daripada pesanan pra-pesanan album sebelumnya. Dengan cara itu, EXO telah memecahkan rekod mereka sendiri dengan album Don't Fight The Feeling sebagai album EXO yang paling banyak dijual pada pra-pesanan.

Sambut Ulang Tahun ke-9, Inilah 6 Fakta Mengenai Kembalinya EXO Sambut Ulang Tahun ke-9, Inilah 6 Fakta Mengenai Kembalinya EXO Reviewed by thecekodok on 2:28:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.