Secara rasmi, Go Min Si dan Lee Do Hyun Ucapkan Selamat Tinggal kepada Youth of May

 


Hai, semua ! Berita sedih bagi anda peminat drama Korea, terutama yang mengikuti Youth of May. Drama yang mendapat penilaian tinggi itu secara rasmi menamatkan episod terakhir mereka, malam tadi (8/6/21). Ditayangkan di saluran KBS 2TV, drama ini cukup pendek jika dibandingkan dengan drama Korea pada umumnya, dengan jumlah keseluruhan 12 episod.


Youth of May sendiri menceritakan kisah pemberontakan terhadap pemerintah yang berlaku di Korea pada tahun 80-an. Di sebalik situasi ini, ada kisah cinta antara Hwang Hee Tae (Lee Do Hyun), seorang pelajar perubatan tahun akhir, dan Kim Myung Hee (Go Min Si), seorang jururawat. Cinta mereka tidak dapat bersatu kerana satu perkara atau yang lain, yang berkaitan dengan politik.


Drama ini berjaya mengambil kedudukan pemeringkatan tertinggi, dan menjadi drama popular pada pertengahan 2021. Bukan hanya jalan cerita yang menarik, latar tempat, suasana, gaya rambut dan pakaian pemain juga dibuat dalam gaya vintaj , agar penonton dapat menyelami drama tersebut. Lee Do Hyun sebagai pemeran utama lelaki berjaya membuat hati penonton wanita bergemuruh dengan kemahiran lakonannya yang lebih baik. Jiwanya berjaya menyatu dengan watak Hee Tae yang dimainkannya.


Melalui agensinya, Yuehua Entertainment, Lee Do Hyun mengakui bahawa dia tidak percaya bahawa drama ini akan berakhir dengan begitu cepat. Dia merasa sangat terhormat kerana dipercaya untuk memainkan watak Hwang Hee Tae, dan dapat belajar lebih banyak dengan pelakon, pelakon, pengarah, dan staf lain. Dia juga mengucapkan terima kasih kepada penonton setia Youth of May yang telah menyokong drama ini hingga episod terakhir.


Bukan hanya Lee Do Hyun, bintangnya, Go Min Si juga menyatakan rasa terima kasihnya melalui agensi Mystic Story. Dia bahkan mengakui bahawa sukar untuk melepaskan Kim Myung Hee, jururawat manis yang menawan dengan aura sedihnya. Adalah wajar bahawa lakonan Go Min Si mendapat pujian, kerana dia telah berjaya mengekspresikan keperitan, keperitan, kesedihan, dan percintaan remaja melalui Youth of May, walaupun ini adalah pertama kalinya dia mendapat peranan utama.


Youth of May kini sudah berakhir. Melalui drama ini, para pelakon telah menghabiskan banyak masa untuk menangis dan ketawa bersama penonton. Semoga berjaya kepada Lee Do Hyun, dan Go Min Si dalam projek masa depan!

Secara rasmi, Go Min Si dan Lee Do Hyun Ucapkan Selamat Tinggal kepada Youth of May Secara rasmi, Go Min Si dan Lee Do Hyun Ucapkan Selamat Tinggal kepada Youth of May Reviewed by thecekodok on 3:29:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.