Seorang Saintis Cantik Yang Akan Berangkat Ke Angkasa

 


Kellie Gerardi adalah seorang saintis cantik yang akan segera ditembak ke angkasa dalam projek Virgin Galactic. Inilah sosoknya.


Kellie Gerardi adalah seorang saintis yang meneliti topik ruang. Dia dilahirkan pada tahun 1989 yang bermaksud dia berusia 32 tahun. 


Dia mempunyai reputasi tersohor dan memegang jawatan penting sebagai penyelidik di International Institute for Astronautical Sciences (IIAS) dan ketua The Explorers Club. 


Dia juga telah menulis beberapa buku sains terlaris, Bukan Ilmu Roket Tidak Perlu: Panduan Pemula Hidup dalam Zaman Angkasa dan buku sains untuk kanak-kanak berjudul Luna Muna. 


Gerardi bekerjasama dengan Virgin Galactic, rakan akademik dan kerajaan, merancang penerbangan dan aktiviti penyelidikan di kapal. Foto: Instagram


Virgin Galactic bersiap untuk melancarkan Kellie Gerardi ke angkasa lepas. "Penerbangan dijadualkan berlangsung antara sekitar 60 hingga 75 minit dan keduanya berangkat dan mendarat kembali di pusat operasi komersial Virgin Galactic, Spaceport America di New Mexico," kata Sirisha Bandla, Wakil Presiden Hal Ehwal Kerajaan untuk Virgin Galactic. 


Dari perkahwinannya, Gerardi telah dikurniakan seorang anak yang dia mengajar tentang ruang dari usia dini. 


"Ini pasti mimpi yang menjadi kenyataan bagi saya. Tetapi saya fikir ia juga merupakan preseden yang sangat penting bagi generasi penyelidik, saintis dan angkasawan seterusnya yang akan dapat menggunakan platform seperti Virgin Galactic untuk mencapai semua tujuan penyelidikan mereka," katanya untuk terbang ke ruang angkasa.


Virgin Galactic setakat ini telah mengembangkan sejumlah kapal angkasa. Yang paling baru diumumkan ialah SpaceShip III. Kapal ini dirancang untuk membawa dua juruterbang dan enam penumpang dalam perjalanan suborbital ke angkasa, dan dilancarkan dari udara oleh VMS Eve, sebuah pesawat pengangkutan besar. 


Syarikat yang ditubuhkan oleh Richard Branson bulan lalu mendedahkan bahawa ia akan memulakan perkhidmatan komersial pada tahun 2022. Jadi, dianggarkan bahawa penerbangan Gerardi akan dilakukan pada awal tahun itu. 


Gerrardi popular di Instagram dan TikTok yang mengandungi kandungan mengenai kegiatannya sebagai saintis. 


Dia memiliki banyak pengalaman kerja, setelah meneliti DARPA, institut penyelidikan pertahanan AS. Dia juga pernah bekerja di syarikat teknologi gergasi Palantir Technologies sebagai Pengurus Projek Teknikal. 

Seorang Saintis Cantik Yang Akan Berangkat Ke Angkasa Seorang Saintis Cantik Yang Akan Berangkat Ke Angkasa Reviewed by thecekodok on 4:02:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.