Seronoknya, Apple FaceTime dapat 'diakses' dari Android dan Windows


 Salah satu pengumuman menarik dari Apple WWDC 2021 adalah 'kehadiran' FaceTime pada Android dan Windows.

Dipetik kerana FaceTime tidak hadir sepenuhnya di platform bukan Apple, tetapi pengguna Android dan Windows dapat mengakses 'ruangan' di FaceTime untuk membuat panggilan video bersama dengan pengguna lain.


Ruangan itu dapat diakses dari pautan yang dibuat oleh pengguna FaceTime di iOS dan Mac. Ciri ini menjadikan FaceTime sebagai Zoom. Pautan FaceTime ini dapat diakses di Android dan Windows melalui penyemak imbas.



Apple tidak mendedahkan butiran mengenai tarikh pelancaran ciri ini, tetapi kemungkinan ciri tersebut akan disajikan bersama dengan kemas kini iOS 15 dalam beberapa bulan ke depan.


Fungsi baru FaceTime lain termasuk pilihan tampilan grid baru, fitur pengasingan suara untuk meningkatkan kualiti suara, sokongan audio spasial, dan fitur untuk mengaburkan latar belakang gambar dengan 'mode potret'.


Kemudian ada juga satu lagi ciri besar yang disebut SharePlay, yang membolehkan pengguna mengajak rakan mereka di FaceTime untuk menonton video atau mendengar muzik bersama. Beberapa perkhidmatan yang menyokong ciri ini selain Apple Music dan Apple TV Plus termasuk Disney +, Hulu, HBO Max, dan Twitch.


Kedua-dua kemas kini ini diberikan oleh Apple kerana tontonan bersama maya telah menjadi popular sejak wabak ini. Iaitu untuk mengelakkan berkumpul atau melepak secara fizikal.


Kemas kini utama lain di iOS 15 adalah Fokus, Teks Langsung, di mana sistem dapat memukul teks dalam gambar, ciri carian yang diperluas di Spotlight, serta beberapa penambahbaikan utama pada fitur yang ada, seperti Cuaca, Peta, Foto, dan Mesej.

Seronoknya, Apple FaceTime dapat 'diakses' dari Android dan Windows Seronoknya, Apple FaceTime dapat 'diakses' dari Android dan Windows Reviewed by thecekodok on 1:54:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.