Solo Debut, Gaya Joy Red Velvet's 90-an di Album 'Hello' Menjadikan Nostalgia


 Joy menjadi ahli Red Velvet kedua yang melakukan debut secara solo, setelah sebelumnya memiliki Wendy dengan album 'Like Water'. Pada hari Isnin (31/5/2021), Red Velvet's Joy secara rasmi mengeluarkan album mini berjudul 'Hello'.

Menariknya, album ini sepenuhnya terdiri daripada lagu-lagu pembuatan semula. Terdapat total enam lagu, dan semuanya adalah lagu Korea Selatan dari tahun 1990-an hingga 2000-an.


Mengadaptasi konsep album 'Hello', Red Velvet's Joy juga muncul dengan gaya zaman 90-an sekolah lama tetapi estetik. Kami merasa seolah-olah kami dijemput untuk menaiki mesin masa untuk kembali pada masa dan mengenang kembali.


Dari bahagian atas tanaman, topi tangki, bra, hingga bikini, bahagian atas dengan perut terbuka sangat popular pada tahun 90-an. Begitu juga dengan kardigan mini seperti yang digunakan oleh Red Velvet's Joy untuk album 'Hello'. Pemilihan pakaian yang penuh dengan warna terang dan garis bercorak menjadikan gaya ini lebih 90-an!


Mengenai aksesori, tali pinggang rantai kecil yang berkilauan juga identik dengan gaya 90-an. Red Velvet's Joy menggunakannya untuk melengkapkan pakaian skirt mini yang comel.


Di samping itu, jepit rambut juga merupakan salah satu item yang dimiliki oleh hampir semua gadis 90-an. Mulai dari ukuran kecil dan sederhana, ukuran besar dan tebal, hingga bentuk rama-rama yang kelihatan berbeza, gadis-gadis pada tahun 90-an suka memburu aksesori ini. Red Velvet's Joy juga tidak ketinggalan menggunakan jepit rambut untuk mempermanis penampilannya.


Daripada sandal platform dengan tapak kaki rata dan tebal yang khas pada tahun 90-an, Joy Red Velvet memakai kasut tumit tinggi. Walau bagaimanapun, sebelah kanan mempunyai ketebalan di atas purata, di sini. Kesannya moden tanpa meninggalkan unsur lama.


Kami juga akan mendengar kesan dari lagu-lagu Joy di album 'Hello'. Lagu-lagu hits lama disusun dengan melodi kontemporari, serta vokal khas Joy Red Velvet.


Di samping itu, Joy juga mengenakan pakaian wajib untuk orang muda pada tahun 90-an, iaitu seluar jeans! Memakai seluar jeans dan kemeja putih yang besar untuk pakaian luar, Joy juga kelihatan seperti anak kuliah yang terkenal.


Item lain yang juga khas gaya 90-an adalah gaun slip. Joy juga kelihatan menawan dengan memakai gaun slip putih.


Pakaian Joy Red Velvet pada album 'Hello' benar-benar membuat saya nostalgia untuk era 90-an, bukan. Kadang-kadang seronok, di sini, menggunakan gaya 90-an untuk OOTD.

Solo Debut, Gaya Joy Red Velvet's 90-an di Album 'Hello' Menjadikan Nostalgia Solo Debut, Gaya Joy Red Velvet's 90-an di Album 'Hello' Menjadikan Nostalgia Reviewed by thecekodok on 12:10:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.