Sudah Bubar, Peminat Rindu Kumpulan Gadis Korea Ini Kembali

 


Setiap agensi di Korea Selatan mesti mempunyai kumpulan yang menjadikan nama agensi mereka besar, terkenal, dan juga mempunyai pengaruh besar terhadap industri muzik di Korea Selatan. Setiap agensi juga mempunyai kontrak untuk kumpulan yang akan mereka mulakan, jika kontrak tamat, pilihan ada pada ahli kumpulan mereka, melanjutkan atau menamatkan.

Malangnya, kumpulan gadis berikut yang sudah mempunyai nama besar, mempunyai banyak peminat, banyak anugerah, telah memutuskan untuk tidak memperbaharui kontrak mereka dengan agensi tersebut dan membubarkan kumpulan mereka. Sudah tentu, sebagai peminat KPOP, perkara seperti ini membuat mereka sedih dan kehilangan masa mereka di pentas.


Walaupun bubar, kumpulan gadis KPOP ini masih menjalin hubungan baik dengan rakan-rakannya, memberikan sokongan, dan kadang-kadang bersatu kembali untuk meraikan ulang tahun mereka.


SISTAR

Kumpulan bintang Starship Entertainment ini memulakan debutnya pada tahun 2010 yang dikenali sebagai kumpulan gadis yang selalu kembali pada musim panas dan digelar ratu musim panas. Ia mempunyai lagu-lagu yang bertenaga, konsep seksi khasnya tetapi tetap kelihatan sangat elegan. Debut dengan lagu Push Push dan telah memenangi banyak anugerah.


Malangnya, setelah 7 tahun berkarier pada tahun 2017 semua ahli SISTAR memutuskan untuk tidak memperbaharui kontrak mereka dengan Starship Entertainment dan memutuskan untuk bubar. Sudah tentu peminat mereka sangat sedih dan kecewa, tetapi semua ahli SISTAR masih saling menyokong dan memuat naik foto bersama.


Setiap musim panas di Korea, ramai orang, terutama peminat SISTAR, kehilangan SISTAR untuk kembali ke panggung dengan lagu-lagu mereka. Kumpulan 4 anggota Hyolyn, Bora, Soyu, dan Dasom merilis lagu perpisahan mereka SENDIRI sebelum mereka secara rasmi dibubarkan.


2NE1

Semua orang mesti kenal dengan kumpulan gadis Korea ini dari YG Entertainment, yang memulakan debutnya pada tahun 2009 dan telah dikenali oleh negara-negara lain. Kumpulan 4 ahli, CL, Dara, Minzy, dan Park Bom mempunyai tandatangan masing-masing setiap lagu yang dikeluarkan dan konsep mereka berani dan eksotik.


Memulakan lagu dengan Fire, kumpulan ini telah berjaya mencuri perhatian orang ramai dengan konsep MV mereka yang sangat menarik dan bertenaga, malangnya setelah kerjaya 7 tahun pada tahun 2016 mereka secara rasmi bubar dan fokus pada karier solo. Sudah tentu berita ini mengejutkan banyak peminat kerana 2NE1 adalah salah satu kumpulan KPOP yang paling berpengaruh dalam industri muzik.


Walaupun begitu, semua ahli 2NE1 masih saling menyokong dan kadang-kadang berinteraksi secara langsung dengan peminat mereka mengenangkan ketika mereka masih bersama dalam satu kumpulan. Setiap kali mereka menonton video muzik 2NE1, peminat mereka sangat merindui saat 2NE1 berada di atas pentas dan membawa anugerah.


Wonder Girls

Kumpulan yang terdiri daripada Hyerim, Yubin, Yeeun, Sunmi, Shoee, Hyuna, dan Sunye dari JYP Entertainment telah mengalami beberapa perubahan anggota semasa karier mereka sebagai Wonder Girls sejak debut mereka pada tahun 2007. Sebilangan daripada anda pasti biasa dengan salah satu lagu mereka seperti Like This pada tahun 2012 yang viral dan sibuk membuat flashmob.


Setelah berkarier selama lebih kurang 10 tahun dan memenangi banyak anugerah, pada tahun 2017 mereka memutuskan untuk bubar dan fokus pada aktiviti solo mereka. Lagu terakhir yang mereka rilis sebelum dibubarkan adalah Terima Kasih Kerana Menjadi Begitu Hebat yang mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang menyokong Wonder Girls sepanjang karier mereka.


Girl's Day

Terdiri daripada 4 orang ahli, Minah, Hyeri, Yura dan Sojin, kumpulan gadis ini memulakan debutnya pada tahun 2010 di bawah Dream Tea Entertainment dengan album sulung mereka, Nothing Lasts Forever dan sejak debut mereka telah menerima banyak anugerah, juga beberapa lagu mereka mendapat nombor 1 pesanan lagu. banyak didengar dan dituduh.


Selain itu, Girls Days juga dipilih untuk mengisi OST beberapa drama Korea seperti City Hunter, Sparkling, dan juga Passionate Love. Pada tahun 2019, ahli Girls Day memutuskan untuk tidak memperbaharui kontrak mereka dengan Dream Tea Entertainment dan mereka secara rasmi bubar setelah berkarier sekitar 9 tahun.


Anggota Girls Day memutuskan untuk memberi tumpuan kepada kerjaya solo mereka tetapi tetap berkomunikasi dan saling menyokong. Sebilangan lagu mereka seperti Harapan adalah lagu yang terkenal dan juga dinyanyikan oleh kumpulan KPOP lain.


IOI


Pada tahun 2016 stesen tv Korea, MNET, membentuk pertunjukan survival di mana 101 peserta sebagai traniee dari semua agensi di Korea Selatan bergabung untuk bersaing untuk merebut tempat untuk debut dengan peserta lain dalam kumpulan hanya 11 orang.


Kumpulan gadis IOI (ideal idola) dibentuk dengan 11 anggota, Somi, Sujeong, Nayoung, Doyeon, Yoojung, Chungha, Chaeyeon, Jieqiong, Sohye, Mina, dan Yeonjung di bawah naungan CJ E&M dengan melepaskan lagu Dream Girls dengan seorang yang ceria dan menggemaskan dan tentunya mencuri perhatian banyak orang.


Malangnya setelah 1 tahun, pada tahun 2017 mereka secara rasmi bubar dan kembali ke agensi masing-masing untuk kerjaya solo, membentuk kumpulan baru, atau bergabung dengan kumpulan baru. Sudah tentu ramai peminat kecewa kerana kontrak mereka hanya 1 tahun dan kehilangan semua ahli IOI kembali ke pentas.


GFRIEND


Berita mengenai pembubaran GFRIEND membuat banyak orang terkejut dan tertanya-tanya, terutama peminat KPOP. Selepas kerjaya sekitar 6 tahun bermula dari 2015 hingga 2021, Yerin, Yuju, Sowon, SinB, Eunha, dan Umji memutuskan untuk tidak melanjutkan karier mereka dengan Source Music dan memutuskan untuk bubar.


GRIEND adalah salah satu kumpulan gadis berpengaruh dalam industri muzik Korea, telah memenangi banyak anugerah, dan mempunyai banyak peminat dari pelbagai negara. Debut dengan lagu Glass Bead berjaya mencuri perhatian banyak orang dengan konsep, lagu, dan koreografi mereka yang sukar.


Ramai orang terutama peminat mereka akan kehilangan kumpulan idola mereka untuk kembali ke pentas. Walaupun begitu, banyak orang, terutama agensi mereka, menyokong keputusan ahli GFRIEND dan masih menyokong rakan-rakannya ketika solo.


Sudah tentu, pembubaran salah satu kumpulan legenda ini membuat peminat mereka sedih dan rindu jika di masa depan mereka dapat melihat Wonder Girls kembali ke panggung untuk menghiburkan banyak orang.

Sudah Bubar, Peminat Rindu Kumpulan Gadis Korea Ini Kembali Sudah Bubar, Peminat Rindu Kumpulan Gadis Korea Ini Kembali Reviewed by thecekodok on 5:53:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.