Tidak Suka Bilangan Suka Hilang? Ini adalah Kata Kata Instagram


 Keputusan Instagram untuk menawarkan pilihan untuk menyembunyikan suka telah mencetuskan kontroversi. Sebilangan pengguna tidak menyukai idea ini.

Protes yang kuat terutamanya datang dari kalangan selebriti, penggiat pengaruh dan jenama. Bagi mereka, jumlah suka bukan hanya hiasan visual yang menyenangkan, tetapi dapat menjadi daya tawar dan 'menjual'.


Dalam usaha untuk menenangkan masalah ini, Instagram mengingatkan bahawa fungsi menyembunyikan jumlah suka adalah pilihan. Maksudnya, pengguna dapat memilih untuk menyembunyikannya, juga masih dapat menunjukkannya.



"Instagram memberikan kawalan penuh terhadap pengalaman seperti apa yang ingin dirasakan pengguna di Instagram. Kami dapat mengaktifkan pilihan ini atau tidak, kapan pun pengguna mahu. Ini adalah salah satu perkara yang dilakukan oleh Instagram untuk mewujudkan pengalaman Instagram yang positif bagi penggunanya," kata Ketua Dasar Awam Instagram Asia Pasifik Philip Chua dalam temu ramah maya, Isnin (31/5).


Dia juga menyebutkan bahawa keputusan Instagram untuk menawarkan ciri untuk menyembunyikan jumlah suka telah mempertimbangkan banyak pertimbangan dan berdasarkan input dari pengguna dari pelbagai kumpulan, termasuk selebriti dan influencer.


"Instagram akhirnya menawarkan ciri ini setelah berbual dengan komuniti dari semua lapisan masyarakat. Kami berusaha untuk fokus menjadi platform yang lebih baik untuk semua orang, memberi mereka peluang yang lebih baik untuk terus berhubungan dengan orang dan minat mereka," kata Philip.


Pilihan untuk menyembunyikan jumlah suka, menurut Philip, tidak akan memberi kesan terhadap perubahan tingkah laku pengguna atau cara mereka berinteraksi di platform. Walaupun pengguna menggunakan pilihan untuk menyembunyikan suka, pelbagai metrik untuk perniagaan dan pencipta kandungan masih dapat diakses.


"Pengguna (yang menyembunyikan jumlah suka) masih dapat melihat berapa banyak suka pada catatan mereka. Hanya pengikut yang tidak dapat melihat jumlah suka. Pencipta kandungan juga sangat fleksibel dalam memilih catatan yang akan disembunyikan suka," kata Philip.


"Saya rasa ini (menyembunyikan suka) tidak akan mengubah apa-apa. Semasa menjelajah kolaborasi, mereka masih dapat menunjukkan semua ini (metrik) kepada jenama atau untuk tujuan perniagaan. Memiliki pilihan ini pada dasarnya meletakkan kawalan penuh di tangan pengguna, apa jenis pengalaman yang ingin mereka rasakan di Instagram. "

Tidak Suka Bilangan Suka Hilang? Ini adalah Kata Kata Instagram Tidak Suka Bilangan Suka Hilang? Ini adalah Kata Kata Instagram Reviewed by thecekodok on 6:05:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.