Tinjauan: 89% Orang Menggunakan WhatsApp untuk Komunikasi


Fakta menunjukkan bahawa majoriti orang suka WhatsApp. Berdasarkan tinjauan oleh kami, WhatsApp adalah perkhidmatan yang dipesan khas yang digunakan oleh kebanyakan orang untuk berkomunikasi dengan orang lain.

Dari tinjauan tersebut, diketahui bahawa 89% responden menyatakan bahawa WhatsApp adalah media yang dipilih oleh orang untuk berkomunikasi antara satu sama lain. Selepas itu, diikuti oleh Facebook dengan 44% dan Instagram dengan 41%.



Di samping itu, lebih daripada 70% orang berminat dengan SuperApp, di mana 64% daripada mereka suka menghantar kredit melalui aplikasi adalah kaedah yang disukai pada masa ini.



Hasil kajian di atas adalah salah satu daripada lima fakta lain mengenai pelanggan selular, fakta yang dimaksudkan adalah:



93% responden mengambil bahagian dalam sekurang-kurangnya satu aspek pasaran prabayar dengan 48% menggunakan dua atau lebih produk prabayar.

Menerima kredit adalah pengalaman positif bagi rakyat.

Tanggungjawab untuk menolong keluarga dan rakan mesti diutamakan.

Populariti aktiviti membuat penghargaan antara satu sama lain.

Pandangan masyarakat mengenai masalah ekonomi dan pekerjaan cenderung lebih positif berbanding dengan negara lain.

Ulasan ini mengkaji bagaimana pengguna melihat perkhidmatan prabayar, seperti telefon bimbit prabayar dan bil utiliti prabayar.



Hasilnya, terungkap bahawa 93% orang yang disurvei menggunakan beberapa aspek pembayaran di muka, dengan peratusan tertinggi di antara tujuh negara yang disurvei.



Melalui laporan itu, terungkap bahawa orang mempunyai rasa tanggungjawab yang paling besar dalam membantu rakan dan keluarga mereka berbanding dengan negara lain. Ulasan ini juga menunjukkan bahawa responden sangat mementingkan perancangan kewangan dan merasa optimis terhadap kehidupan ekonomi mereka.



Penyelidikan menunjukkan bahawa orang memanfaatkan ekonomi prabayar dengan pilihan, bukan keperluan, dan pasaran prabayar menarik orang dari semua peringkat pendapatan. Prabayar memberikan fleksibiliti, ketelusan yang lebih besar dan kawalan kewangan yang lebih baik





Hubungan telah menjadi cara yang tidak terpisahkan untuk mengekalkan komunikasi dengan keluarga dan orang lain sepanjang tahun lalu dan diramalkan akan berterusan pada tahun 2021 dan seterusnya.



Responden mengatakan bahawa aktiviti yang paling mereka harapkan sekiranya dibenarkan untuk maju adalah menghabiskan masa bersama keluarga dan rakan-rakan.



"Namun, mengingat ketidakpastian mengenai peraturan perjalanan dan tantangan yang dihadapi setelah COVID-19 di masa depan, kredit selular dan penyambungan digital akan terus menjadi penting dan perlu," katanya menyimpulkan.



Menurut GSMA, dari keseluruhan 350 juta pasaran telefon bimbit di Indonesia, 97% atau sekitar 340 juta sambungan selular adalah prabayar. Lebih-lebih lagi, ada keperluan yang tinggi bagi orang untuk memiliki kredit telefon dan berhubungan dengan keluarga mereka di seluruh dunia.
Tinjauan: 89% Orang Menggunakan WhatsApp untuk Komunikasi Tinjauan: 89% Orang Menggunakan WhatsApp untuk Komunikasi Reviewed by thecekodok on 5:13:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.