Twitter Blue dilancarkan secara rasmi, ini adalah berapa harganya


 Perkhidmatan langganan premium Blue Blue akhirnya dilancarkan secara rasmi. Perkhidmatan ini akan memberikan ciri 'tersembunyi' untuk pengguna Twitter yang telah membayar yuran langganan seperti 'Undo Tweets' dan melihat urutan dengan lebih mudah menggunakan 'Reader Mode'.

Pada masa ini, Twitter Blue hanya dilancarkan di Australia dan Kanada mulai Khamis (3/6/2021). Bayaran langganan bulanan berbeza di setiap negara, iaitu 4,49 dolar Australia dan 3,49 dolar Kanada.


Sebelumnya, ciri yang ada di Twitter Blue sudah dibocorkan oleh penyelidik aplikasi Jane Manchun Wong. Tetapi dengan pengumuman ini, Twitter mendedahkan lebih banyak perincian dan cara kerjanya.



Untuk ciri 'Undo Tweets', pengguna dapat menyemak tweet mereka dan membatalkannya sebelum memuat naik. Ciri ini sememangnya berguna untuk pengguna yang bimbang bahawa tweet mereka penuh dengan kesalahan ketik. Pengguna juga dapat menetapkan pemasa hingga 30 saat untuk mengklik butang Undo dan membatalkan tweet.


Pelanggan Twitter Blue juga dapat mengakses ciri 'Bookmark Folder'. Fungsi ini adalah lanjutan dari ciri penanda buku yang sudah ada di Twitter versi gratis, tetapi pengguna sekarang dapat mengelompokkan tweet yang disimpan ke dalam folder terpisah.


Ciri Twitter Blue yang lain adalah 'Mode Pembaca' yang dapat membantu pengguna membaca utas atau utas Twitter yang panjang dengan lebih mudah, seperti yang dipetik dari The Verge, Jumaat (4/6/2021).


Ciri-ciri lain yang boleh diakses oleh pelanggan Twitter Blue adalah lebih estetik. Pengguna dapat mengubah warna tema di aplikasi dan mengubah warna ikon aplikasi Twitter.


Pelanggan Twitter Blue juga akan mendapat akses kepada sokongan pelanggan yang berdedikasi. Ini bermaksud bahawa pelanggan Twitter Blue dapat menyelesaikan masalah yang mereka laporkan kepada sokongan pelanggan dengan lebih cepat.


Twitter mengatakan bahawa ia melancarkan Twitter Blue pertama di Australia dan Kanada untuk memahami bagaimana mereka dapat meningkatkan pengalaman Twitter. Syarikat dengan logo burung itu tidak mengungkapkan kapan Twitter Blue akan dilancarkan di negara lain.


Twitter telah lama mempertimbangkan perkhidmatan berbayar seperti Twitter Blue untuk mencari sumber pendapatan baru. Sebelumnya mereka bergantung pada pengiklanan sebagai sumber pendapatan utama mereka, tetapi mereka menghadapi persaingan sengit dari perniagaan iklan Facebook dan Snapchat.

Twitter Blue dilancarkan secara rasmi, ini adalah berapa harganya Twitter Blue dilancarkan secara rasmi, ini adalah berapa harganya Reviewed by thecekodok on 4:14:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.