Twitter Segera Melancarkan Ciri Follows Super, Apa Itu?

 


Twitter nampaknya akan melancarkan ciri Super Follows dalam masa terdekat. Ciri ini membolehkan pencipta dan pemberi pengaruh berkongsi kandungan eksklusif untuk pengikut yang telah membayar yuran langganan.

Berita mengenai kehadiran ciri ini semakin kuat setelah penyelidik aplikasi Jane Manchun Wong mendedahkan kriteria yang mesti dipenuhi oleh akaun sebelum mendaftar sebagai Super Follows.


Program ini akan terhad kepada pengguna Twitter yang mempunyai minimum 10,000 pengikut, telah menghantar 25 tweet dalam 30 hari terakhir, dan berumur sekurang-kurangnya 18 tahun.



Wong juga menemui senarai kategori kandungan yang boleh dipilih pengguna Super Follows untuk menggambarkan kandungan mereka, seperti sukan, komedi atau permainan. Pengguna Super Follows juga dapat mendaftarkan kandungan eksklusif mereka di platform lain seperti YouTube, Twitch dan Patreon.


Menariknya, ada juga kategori untuk 'kandungan dewasa' dan OnlyFans adalah salah satu platform kandungan yang disenaraikan, seperti dikutip dari Verge, Isnin (7/6/2021).




Di salah satu halaman yang dijumpai oleh Wong, Twitter juga menganggarkan bahawa pengguna Super Follows dapat memperoleh USD 6,250 sebulan jika mereka berjaya mengundang 2% dari jumlah pengikut mereka untuk melanggan.


Seperti yang diumumkan sebelumnya oleh Twitter, Super Follows adalah ciri langganan yang membolehkan pencipta dan pengaruhnya mengenakan bayaran sebanyak USD 4.99 sebulan dari pengikut mereka. Sebagai pertukaran, pengikut mereka akan mendapat kandungan bonus seperti tweet eksklusif.


Super Follows adalah ciri kesekian kalinya yang diperkenalkan oleh Twitter untuk membantu pencipta dan pengaruhnya menjana wang dari akaun mereka. Sebelumnya, mereka sudah mulai menguji fitur Tip Jar, yang memungkinkan pengikut memberikan petua terus ke akaun kegemaran mereka.

Twitter Segera Melancarkan Ciri Follows Super, Apa Itu? Twitter Segera Melancarkan Ciri Follows Super, Apa Itu? Reviewed by thecekodok on 1:17:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.