Kisah di sebalik meme viral 'Overly Attached Girlfriend', teman lelaki posesif menyeramkan!


 Sekiranya anda seorang yang suka meme, anda mesti biasa dengan teman wanita meme yang terlalu melekat. Meme ini sering digunakan untuk bergurau tentang teman wanita posesif yang menyeramkan.

Ternyata, asal meme ini mempunyai kisah yang unik. Dipetik dari Grunge, ada sebab mengapa foto ini boleh menjadi viral.


Sebenarnya, gambar ini adalah tangkapan layar Laina Morris yang berusia 20 tahun ketika itu. Pada masa itu, dia memuat naik parodi Justin Bieber dari 'Boyfriend' dan menggantikannya dengan perspektif 'stalker girlfriend'.



Sehari selepas dia memuat naiknya, tangkapan layar mendarat di Reddit, dan meme 'teman lelaki yang terlalu terpasang' dilahirkan. Dia tiba-tiba menjadi viral, bahkan sekarang meme dengan wajahnya masih sangat popular.


Namun, sesuatu yang mengerikan berlaku kerana sifat meme. Dalam beberapa jam, sejumlah penguntit berusaha menyusup ke kehidupan peribadi Morris. Ada yang masuk ke akaun YouTube mereka dan ada juga yang menggunakan halaman Facebook peribadi mereka. Penggodam juga sempat menghantar mesej kepada rakannya.


Nasib baik, Morris berjaya mendapatkan kembali akaunnya dan mencegah masalah yang lebih serius. Dia juga menggunakan momentum baik ini dengan menyalurkan semua perhatian ke saluran YouTubenya dan terus membuat video.


Akhirnya, dia memperoleh cukup banyak pelanggan sehingga dia dapat berhenti dari pekerjaannya dan menjadi YouTuber.


"Mungkin suatu hari ini akan menjadi perkara yang baik untuk saya, tetapi saya akan membuat video selagi saya menikmatinya dan orang menonton," katanya ketika menjadi viral.

Kisah di sebalik meme viral 'Overly Attached Girlfriend', teman lelaki posesif menyeramkan! Kisah di sebalik meme viral 'Overly Attached Girlfriend', teman lelaki posesif menyeramkan! Reviewed by thecekodok on 6:25:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.