Pemilik Tiktok Ciplak Pencipta Mobile Legends

 


ByteDance melalui unit perniagaan permainan videonya Nuverse mengumumkan pemerolehan teknologi Moonton, sebuah studio permainan yang berpusat di Shanghai, China. Aneksasi ini menunjukkan kesungguhan ByteDance dalam mengembangkan perniagaan permainan video.

Perjanjian itu membawa Moonton dengan mahar sekitar USD 4 billion. Pemerolehan ini dibuat kerana ByteDance, yang dikenali sebagai pemilik TikTok, telah membuat kejayaan besar dalam perniagaan permainan video, sehingga menjadikannya persaingan langsung dengan Tencent China.


"Melalui kolaborasi antara pasukan dan memanfaatkan pelajaran dan pandangan dari pertumbuhan pesatnya, Moonton memberikan sokongan strategik yang diperlukan untuk mempercepat pengembangan permainan global Nuverse," kata ByteDance.


Menurut sumber yang tidak disebutkan namanya, dalam memo dalaman, Ketua Pegawai Eksekutif Moonton Yuan Jing mengatakan bahawa syarikatnya akan beroperasi secara bebas daripada ByteDance setelah pemerolehan tersebut.


Sebelum ini, Tencent, syarikat permainan video dan media sosial terbesar di China, sudah melihat Moonton. Namun, tawaran Tencent ditolak dan Moonton lebih suka berada di bawah ByteDance.


Moonton diasaskan oleh bekas pekerja Tencent dan berubah menjadi studio permainan besar berkat permainannya yang luar biasa, Mobile Legends. Ini adalah satu-satunya permainan yang mereka buat dan kembangkan sehingga kini.


Tidak seperti pembangun lain yang telah mengeluarkan beberapa permainan, ini membuktikan Moonton serius dan fokus pada satu permainan mereka dan memaksimumkan Mobile Legends.

Pemilik Tiktok Ciplak Pencipta Mobile Legends Pemilik Tiktok Ciplak Pencipta Mobile Legends Reviewed by thecekodok on 4:58:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.