Spotify Melancarkan Podcast Sendiri

 


Pada acara Apple Spring Loaded syarikat mengumumkan bahawa mereka akan melancarkan perkhidmatan langganan podcast baru. Tidak mahu dikalahkan oleh persaingan, Spotify kini telah melancarkan sesuatu yang serupa di platformnya.

Walaupun dalam beberapa kes Spotify akan menggunakan Anchor untuk membantu memproses langganan dan kandungan berbayar.


"Dengan mengaktifkan pengedaran kandungan pelanggan yang meluas, tujuan kami adalah untuk membantu podcast memaksimumkan khalayak yang dilanggan dan mengembangkannya dari pangkalan pendengaran mereka yang ada. Di Spotify, kandungan ini dapat dicari dan dapat ditemui seperti episod podcast lain." kata Spotify.


Pengguna dapat mencari podcast berbayar melalui aplikasi, namun jika mereka ingin melanggan, mereka harus keluar dari aplikasi dan membayar melalui Anchor yang seterusnya membantu syarikat menghindari pembayaran seperti Apple seperti potongan 30% untuk pembelian dalam aplikasi.


Spotify berharap dapat menarik pencipta ke platformnya dengan mengumumkan bahawa selama dua tahun pertama mereka tidak akan mengurangkan pendapatan tetapi selepas itu mereka akan mendapat diskaun 5% yang mereka anggap sangat kompetitif.


Podcast telah mendapat banyak populariti dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Tidak lama dahulu, Spotify menangkap pencipta terkenal Joe Rogan di mana mereka meyakinkannya untuk membuat podcast eksklusif untuk platform mereka.

Spotify Melancarkan Podcast Sendiri Spotify Melancarkan Podcast Sendiri Reviewed by thecekodok on 7:38:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.