Mark Zuckerberg mengulas Soal Fotonya Mirip Joker yang Viral


 Pada bulan Julai 2020, Mark Zuckerberg membuat pemandangan selepas gambar yang menunjukkan wajah putihnya seperti Joker ketika melayari menjadi viral di media sosial. Setelah hampir setahun, Zuckerberg mengungkap penampilannya, yang telah menjadi meme.

Dalam video Instagram Live dengan Ketua Instagram Adam Mosseri, Zuckerberg membincangkan banyak perkara dari ciri baru Instagram untuk pencipta, hingga kehidupan keluarga mereka. Tetapi salah satu momen yang menarik perhatian saya adalah ketika Zuckerberg membincangkan foto dia melayari di Hawaii dengan wajah yang sangat putih.


Zuckerberg mengatakan bahawa pada masa itu dia sedang menikmati bermain di papan luncur elektrik dengan peluncur profesional Kai Lenny. Sebagai orang yang mempunyai kulit pucat, Zuckerberg mengakui bahawa dia sering menggunakan pelindung matahari ketika bersenam di dalam air.



Tiba-tiba dia melihat paparazzi mengikuti mereka, jadi dia memakai pelindung matahari yang sangat tebal agar tidak dikenali. Namun rencananya gagal kerana bukan saja dia dikenali oleh paparazzi, tetapi juga penampilannya menjadi bahan perbualan di kalangan netizen.


"Dan itu kemudian menjadi bumerang," kata Zuckerberg, seperti yang dikutip oleh Buzzfeed, Khamis (29/4/2021).


"Delta antara bagaimana kerenah kalian dan foto terburuk yang dapat diambil paparazzi cukup lucu," sambungnya.


Setelah menjadi viral, foto tersebut segera menjadi meme oleh netizen. Banyak yang menyamakannya dengan Joker dari siri televisyen Batman pada tahun 1960-an, dengan pantomim Perancis.


Sedang memikirkan siapa Mark Zuckerberg yang melayari saya mengingatkan saya & kemudian ia datang kepada saya pic.twitter.com/ybue3Prbkr


- Topi Tom Reagan (@RufusTSuperfly) 19 Julai 2020


legenda mengatakan bahawa setiap musim panas, Mark Zuckerberg (alias Mime Surfer) cuba menangkap gelombang dan sehingga dia melakukannya, semangatnya yang gelisah akan mengembara ke bumi selama-lamanya pic.twitter.com/7JBpLAzcds


- Lahir sengsara (@bornmiserable) 19 Julai 2020


Tetapi pengasas dan CEO Facebook tidak menganggapnya sebagai viral dan membuat meme untuk penampilannya. "Sekiranya seseorang mahu memuat naik meme pelindung matahari, tidak apa-apa. Saya gembira dapat membuat internet ketawa," katanya.


Ini bukan kali pertama Zuckerberg bercakap mengenai penampilannya yang viral. Sebelum ini dia telah membincangkan hal ini dalam pertemuan Facebook dalaman yang diadakan tidak lama selepas foto itu menjadi viral.


"Saya tidak akan meminta maaf kerana terlalu banyak menggunakan pelindung matahari. Saya rasa pelindung matahari itu bagus, dan saya menyokongnya," kata Zuckerberg pada pertemuan itu.

Mark Zuckerberg mengulas Soal Fotonya Mirip Joker yang Viral Mark Zuckerberg mengulas Soal Fotonya Mirip Joker yang Viral Reviewed by thecekodok on 6:00:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.