Tidak Terhad, Google Meet Free Diperpanjang Hingga Akhir Jun

 


Google Meet tidak menghadkan perkhidmatan percuma kepada satu jam pada 1 April 2021. Untuk kesekian kalinya, perkhidmatan Google Meet percuma akan dilanjutkan sehingga 30 Jun 2021. Wow, anda harus memanfaatkannya dengan sebaik-baiknya.

Sambungan ini diumumkan secara langsung oleh Google Workspace melalui akaun Twitter rasminya. Dengan pelanjutan ini, semua pengguna dapat membuat persidangan video di Google Meet sehingga 24 jam sehari secara percuma.

"Kami terus memanggil #GoogleMeet tanpa had (hingga 24 jam) dalam versi percuma hingga akhir bulan Jun 2021 untuk akaun Gmail," tulis akun Google Workspace, seperti dikutip dari 9to5Google, Rabu (31/3/2021)



Kami meneruskan panggilan #GoogleMeet tanpa had (sehingga 24 jam) dalam versi percuma hingga Jun 2021 untuk akaun Gmail → https://t.co/fqBTmoNPBW pic.twitter.com/Ax0fmbRvqr


- Ruang Kerja Google (@GoogleWorkspace) 30 Mac 2021


Google Meet pertama kali dibuat percuma untuk semua pengguna Google sejak April 2020 untuk membantu pengguna yang harus belajar dan bekerja dari rumah kerana wabak COVID-19. Perkhidmatan percuma ini membolehkan persidangan video sehingga 24 jam sehari dengan 100 peserta.


Pada masa itu, Google mengumumkan bahawa perkhidmatan percuma ini akan terhad kepada 60 minit sehari pada 30 September 2020. Tetapi untuk menyambut musim percutian akhir tahun, perkhidmatan percuma ini akan dilanjutkan hingga 31 Mac 2021.


Google belum mendedahkan rancangan lebih lanjut setelah tempoh pelanjutan ini berakhir. Sekiranya tidak diperpanjang lagi, pengguna Google Meet perlu membayar jika mereka ingin membuat panggilan tanpa had.


Untuk varian berbayar, terdapat Google Workspace Essentials dengan harga USD 8. Pengguna pakej ini boleh mengadakan persidangan video tanpa had jangka masa dengan jumlah peserta maksimum 150 orang.


Namun, jika dibandingkan dengan Zoom, jangka masa yang ditawarkan oleh Google melalui Google Meet sedikit lebih lama. Zoom sendiri sejak awal mengehadkan penggunaan perkhidmatan percuma, yang maksimum 40 minit untuk setiap persidangan video.

Tidak Terhad, Google Meet Free Diperpanjang Hingga Akhir Jun Tidak Terhad, Google Meet Free Diperpanjang Hingga Akhir Jun Reviewed by thecekodok on 5:28:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.