Perbezaan antara Oppo A53 dan A54, mana yang harus dipilih?

 


Dalam segmen HP , Oppo mempunyai dua peranti menarik. Terdapat Oppo A53 dan Oppo A54, yang mana satu yang harus anda pilih? Kini kami membentangkan perbandingan kedua-dua peranti tersebut.

Kehadiran Oppo A54 hanya kurang dari satu tahun selain pelancaran Oppo A53. Walaupun begitu, terdapat banyak perbezaan dari spesifikasi yang dibawakan oleh setiap telefon bimbit.


Tetapi dengan harga yang sama membuatkan anda bingung mana yang harus dipilih. Kami cuba memasangkan Oppo A53 dan A54 sehingga membantu anda memilih yang betul.



Skrin

Kedua-dua Oppo A53 dan A54 menghadirkan peregangan 6.5 inci dengan resolusi HD +. Kedua-duanya juga membawa lubang pukulan di sudut kiri atas dan nisbah 20: 9.


Tetapi jika anda ingin mengalami peralihan skrin yang lebih lancar, maka Oppo A53 adalah pilihan yang tepat. Kerana telefon ini menawarkan kadar penyegaran 90 Hz, sementara Oppo A54 masih 60Hz.


Tetapi Oppo A54 menghadirkan fitur Sunlight Screen yang menjadikan layar meningkat 14.5% secara automatik sehingga tetap cerah di bawah sinar matahari.


Kemudian Moonlight Screen yang dapat mengurangkan kecerahan layar menjadi 2 nits pada waktu malam sehingga tidak menyilaukan mata anda. Selain itu, AI Smart Backlight dapat mempelajari kebiasaan pengguna untuk menyesuaikan kecerahan skrin mengikut pilihan pengguna.


Paparan

Sebenarnya ini lebih kepada citarasa mata. Oppo A53 dan A54 menawarkan shell belakang berkilat seperti kaca dengan warna yang bergaya.


Oppo A53 mempunyai pilihan warna Electric Black dan Fancy Blue. Sementara Oppo A54 hadir dalam warna Crystal Black dan Starry Blue.


Sekiranya anda mahukan penampilan yang bersih, Oppo A54 meletakkan cap jari pada butang kuasa. Sementara Oppo A53 masih mempunyai cap jari di bahagian belakang badan.


Pemproses

Oppo A54 dilengkapi dengan chipset Mediatek Helip P35 yang digabungkan dengan RAM 4GB. Prestasi yang boleh dipercayai untuk tugas harian.


Sementara Oppo A53 dikuasakan oleh Snapdragon 460 yang dikeluarkan oleh Qualcomm pada tahun 2020, digabungkan dengan RAM 4GB. Di atas kertas, prestasi kedua-dua telefon ini tidak jauh berbeza.


Kamera

Kamera utama Oppo A53 adalah 13 MP, bersama dengan lensa potret 2 MP dan makro 2 MP. Sementara itu, di bahagian depan terdapat kamera 16 MP.


Sekiranya Oppo A54 mempunyai tiga kamera di bahagian belakang. Kamera utama berukuran 13 MP, bersebelahan dengan lensa makro 2 MP dan lensa bokeh 2 MP. Untuk keperluan selfie, kamera 16 MP dipasang.


Tangkapan kedua-dua telefon ini tidak jauh berbeza.


Bateri

Bateri yang dipasang dengan Oppo A54 dan A53 berkapasiti 5,000mAh, dilengkapi dengan pengecasan pantas 18W, menjanjikan 75% pengisian dalam 60 minit.


Apabila diisi penuh, kedua-dua telefon boleh digunakan untuk menonton YouTube sehingga hampir 20 jam. Terdapat juga fitur Super Power Saving Mode yang dapat memanjangkan hayat peranti dengan hanya tinggal 5% bateri.



Jadi adakah pilihan Anda , Oppo A53 atau A54?

Previous Post Next Post

Contact Form