5 Idola Kpop Ini Punya Nama Akun Instagram yang Rumit dan Unik

 


Ramai orang di media sosial lebih suka tidak menggunakan nama sebenarnya sebagai nama pengguna. Mereka lebih suka nama samaran atau variasi yang unik. Ini juga berlaku untuk berhala Kpop. Tidak sedikit dari mereka yang mempunyai nama pengguna yang unik dan rumit, terutama di media sosial Instagram.

Malah, ada juga idola Kpop yang mempunyai akaun media sosial dengan nama yang sukar diucapkan dan memahami makna di sebalik mereka.


Idola Kpop dengan nama akaun Instagram yang rumit

Eunha GFRIEND

Berikut adalah nama akaun Instagram idola Kpop yang rumit, tetapi mempunyai makna genius, seperti yang dilaporkan oleh Koreaboo.


1. IU

Penyanyi dan pelakon IU adalah pemilik akaun Instagram @dlwlrma. Nama sebenarnya IU ialah Lee Ji Eun. Dalam bahasa Korea, "Eun" bermaksud perak. IU juga dijuluki sebagai Lee Ji Geum, "Geum" berarti emas dan "ee Jigeum" berarti sekarang dalam bahasa Korea.


Ketika nama "Lee Ji Geum" dalam karakter Korea ditaip pada papan kekunci bahasa Inggris, akan muncul "dlwlrma".


2. Hyungwon MONSTA X

Hyungwon MONSTA X mempunyai akaun Instagram dengan nama @coenfffl. Makna akaun Instagramnya serupa dengan IU. Hyungwon mempunyai nama keluarga Chae. Semasa di sekolah, Hyungwon dipanggil Dooly kerana dia mempunyai pipi yang montok seperti watak kartun Dooly The Little Dinosaur. Apabila "Chae Dooly" dalam bahasa Korea ditaip pada papan kekunci bahasa Inggeris, akan muncul "coenfffl".


3. SHINee Onew One

Onew SHINee mempunyai nama akaun Instagram yang agak rumit dan sukar diingat, iaitu @dlstmxkakwldrl. Bukan hanya itu, untuk mengungkapkan makna di sebalik itu sama rumitnya. Apabila "dlstmxkakwldrl" ditaip pada papan kekunci Hangul, "Instamajingki" akan muncul.


"Insta" merujuk pada Instagram, sementara "majingki" adalah kombinasi dari Lee Jin Ki, nama sebenarnya Onew, dan Majinga yang merupakan nama Korea dari seri manga mecha Jepang, Mazinger.


4. Sehun EXO

Saat ini EXO Sehun menggunakan nama Instagram @oohsehun, tetapi dia mempunyai akaun dengan nama @xlkslb_ccdtks. "Xlkslb ccdtks" adalah inisial 12 personel EXO yang disusun mengikut umur, iaitu Xiumin, Luhan, Kris, Suho, Lay, Baekhyun, Chen, Chanyeol, D.O, Tao, Kai, dan Sehun.


5. Eunha GFRIEND

Eunha GFRIEND menggunakan Instagram media sosial dengan nama akaun @ rlo.ldl. Untuk memahami maksudnya, bersiaplah untuk berfikir dengan bersungguh-sungguh, ya. Nama pertama sebenar Eunha ialah Eunbi. Jika dieja di Hangul, Eunbi adalah "???". Semasa memutar nama 90 darjah mengikut arah jam, "?" kelihatan seperti "rlo" dan "?" kelihatan seperti "ldl".

Previous Post Next Post

Contact Form