Huawei FreeBuds 4 Dapat Mengesan Bentuk Telinga Pengguna


 Huawei FreeBuds 4, yang dirilis dengan MatePad 11, mempunyai reka bentuk dan ciri yang unik, iaitu gabungan reka bentuk open-fit dan fitur pembatalan bunyi aktif (ANC).

Inti reka bentuk terbuka ini adalah bahawa FreeBuds 4 adalah fon telinga yang tidak menggunakan penutup telinga silikon (atau busa memori) tambahan. Oleh itu, penyekat kebisingan pasif dari fon telinga ini praktikal tidak wujud.


Walaupun fon telinga yang dilengkapi dengan hujung telinga dapat menyekat suara luar untuk memberikan kalis bunyi yang lebih baik. Walau bagaimanapun, FreeBuds 4 dilengkapi dengan ANC untuk secara aktif menghilangkan bunyi luaran, dengan menggunakan bunyi putih untuk 'meneutralkan' bunyi yang ada.



Nah, teknologi ANC dalam FreeBuds 4 menggunakan pembatalan bunyi Adaptive Ear Matching (AEM), dan Huawei mendakwa sebagai earbud terbuka pertama yang menggunakan teknologi ini.


Apabila fitur diaktifkan, earbud secara automatik akan mengesan bentuk telinga pengguna dan menentukan tetapan optimum untuk setiap pengguna, dan menghasilkan pembatalan bunyi yang paling selesa.










Semakin sering digunakan, semakin baik pembatalan kebisingan


Fitur ANC ini juga disokong oleh pembatalan bunyi mikrofon ganda, yang digunakan untuk mengesan bunyi yang berada di luar telinga.


Pemacu adalah pemacu dinamik dengan diafragma komposit Liquid Crystal Polymer (LCP) dengan diameter 14.3mm. Suara yang dihasilkan mempunyai julat frekuensi hingga 40kHz.


FreeBuds 4 berjanji akan selesa digunakan kerana tidak menutup saluran telinga dengan ketat, menjadikannya selesa dipakai berjam-jam. Walaupun begitu, sistem ANC dapat mengurangi kebisingan masuk hingga 25 desibel, walaupun lebih rendah dari FreeBuds Pro yang dapat mengurangi kebisingan hingga 40 desibel.


TWS, yang dapat menyambung ke dua peranti sekaligus, mempunyai pelbagai warna, seperti fros putih dan perak seramik 

Previous Post Next Post

Contact Form