Lionel Messi Datang, Peminat ikut Facebook-Instagram PSG

 


Paris Saint-Germain (PSG) nampaknya mengalami durian runtuh  yang tidak berkesudahan. Berjaya menghubungkan Lionel Messi dari Barcelona secara percuma, jumlah pengikut mereka di media sosial juga meningkat.

Pergerakan pasar perpindahan yang dibuat oleh kelab bola sepak ibu negara Perancis kali ini tidak biasa. PSG membawa pemain lima bintang, empat daripadanya bebas.


Sudah tentu, kehadiran Messi melengkapkan Gianluigi Donnarumma, Gini Wijnaldum, Achraf Hakimi, dan Sergio Ramos. Terutama untuk nama belakang, pastinya menarik untuk ditunggu, kerana kedua-dua tokoh itu mempertahankan dua pasukan berbeza di El Classico.


Akibatnya, jumlah pengikut akaun media sosial PSG, mulai dari Instagram, Facebook, Twitter, hingga YouTube, mengambil pengikut.


Seperti dikutip dari The Sun, Rabu (8/8/2021) kesan kedatangan Lionel Messi telah menjadikan 1.4 juta pengikut baru datang ke akaun Instagram PSG. Kemudian, 200 ribu pengikut baru di Facebook, Twitter dan YouTube, terdapat 1.4 juta pengikut.




Kenaikan jumlah pengikut akaun media sosial PSG dilihat dari tiga hari sebelumnya. Sementara itu, La Pulga diperkenalkan secara rasmi pada hari Selasa waktu tempatan (10/8).


Trend peningkatan pengikut media sosial PSG berterusan. Seiring dengan ini, wang tunai PSG akan semakin meningkat dari penajaan dan penjualan jersi Messi.






Sebagai tokoh yang sangat ikonik dengan kelab Catalan, langkah Lionel Messi mengejutkan dunia. Walaupun begitu, jumlah pengikut Messi, misalnya di Instagram, sebenarnya telah meningkat dengan pesat sehingga kini ia mempunyai 247 juta pengikut.


Berkat peningkatan jumlah pengikut tidak hanya dialami oleh PSG, Juventus yang pada tahun 2018 berjaya membawa Cristiano Ronaldo ke Turin memberi kesan kepada pengikut media sosial Juventus yang melonjak.

Previous Post Next Post

Contact Form