Review Amazfit T-Rex Pro, Teman anda untuk Kegiatan Luar

 


Huami sekali lagi mempersembahkan jam pintar untuk menemani aktiviti luar tanpa perlu mengeluarkan banyak wang. Peranti yang dimaksudkan adalah Amazfit T-Rex Pro.

Ini adalah penerus smartwatch Amazfit T-Rex yang dikeluarkan tahun lalu. Sebagai pengganti sudah tentu ada penambahbaikan yang dibawa.


Tetapi adakah ini akan menjadikan jam tangan pintar ini sejuk untuk dijadikan teman untuk aktiviti semasa ?



Berikut adalah ulasan ringkas mengenai Amazfit T-Rex Pro:


Reka Bentuk dan Skrin

Sekiranya anda menyukai jenis jam tangan seperti Casio G-Shock, maka anda akan menyukai penampilan Amazfit T-Rex Pro ini. Jam pintar ini cukup ringan, beratnya hampir 60 gram.


Ini berkat penggunaan bahan polikarbonat yang digabungkan dengan tali getah silikon. Walaupun begitu, Amazfit T-Rex Pro mempunyai ketangguhan yang sangat baik walaupun dalam persekitaran yang melampau.







Ini dibuktikan dengan pengesahan ujian ujian standard ketenteraan hingga tahap 15, pendahulunya hanya hingga tahap 12. Jam pintar ini dapat menahan panas, kelembapan yang melampau dan radang dingin.


Tidak berhenti di situ, Amazfit T-Rex Pro dibuat dengan ketahanan sehingga 10 ATM. Ini bermaksud anda boleh menyelam di dalam air dengan kedalaman 100 meter.


Untuk mengawal jam pintar ini, terdapat empat butang yang disematkan di tepi badan. Di sebelah kiri terdapat butang Atas dan Bawah, sementara di sebelah kanan terdapat butang Pilih dan belakang.


Di bahagian belakang terdapat sejumlah sensor yang mengukur kadar denyutan jantung, kadar oksigen darah (Sp02) dan banyak lagi.


Skrin T-Rex membawa panel AMOLED 1,3 inci dengan resolusi 360 x 360 piksel. Memberi warna terang dan terang, walaupun di luar rumah di bawah terik matahari.


Skrin juga sangat responsif ketika menavigasi di atasnya, sama ada meleret atau menekan butang maya. Sekiranya anda mahukan layar jam selalu aktif, ciri Selalu Hidup disediakan, dan untuk memberi perlindungan dari calar, Gorilla Glass 3 dipasang.


Kesihatan dan kesejahteraan

Amazfit T-Rex Pro adalah pendamping yang sempurna untuk menjaga kesihatan dan kecergasan. Pelbagai ciri disertakan untuk membantu kedua-dua perkara.


Seperti jam tangan pintar pada umumnya, terdapat ciri pemantauan degupan jantung. Lebih lengkap dan diperlukan semasa pandemik seperti sekarang, ada ciri untuk memantau tahap oksigen darah atau Sp02 dan memantau kualiti tidur.


Semua data dapat dibaca secara lengkap pada aplikasi Zepp yang boleh dimuat turun di iOS dan Android.


Sekarang mengenai menjaga kecergasan, Amazfit T-Rex Pro menyediakan 100 mod latihan, mulai dari berlari, mendaki, panjat tebing, berenang dan banyak lagi. Dan ada beberapa latihan yang dapat dikesan oleh jam ini dengan segera.


Untuk memaksimumkan aktiviti luar, terdapat sokongan untuk empat sistem satelit dengan GPS, GLONASS, Beidou dan Galileo sehingga meningkatkan ketepatan pemetaan seperti peranti serupa. Apabila kita menggunakannya untuk berjalan dengan kaku, ketepatan Amazfit T-Rex Pro sememangnya tepat.


Terdapat satu ciri yang sangat berguna, iaitu PAI (Personal Activity Intelligence). Ciri ini, memberikan skor keseluruhan berdasarkan metrik, matlamat, dan keseluruhan aktiviti yang dilakukan. Hasilnya, ini boleh menjadi kaedah yang baik untuk mengesan kesihatan anda secara keseluruhan dan memastikan anda tetap mengikuti latihan anda.


Aplikasi Zepp sendiri mencadangkan mencapai skor PAI 100 dalam seminggu. Amazfit mengatakan bahawa memperoleh skor mingguan melebihi 100 dapat meningkatkan kesihatan dan jangka hayat keseluruhan sehingga lapan tahun.


Ciri Jam Pintar

Melalui Amazfit T-Rex Pro kita dapat melihat pemberitahuan dari telefon bimbit yang bersambung. Di samping itu, anda dapat mengawal muzik, melihat ramalan cuaca, penggera dan menetapkan peringatan.


Walaupun kita dapat membaca keseluruhan isi mesej segera, kita tidak dapat membalasnya secara langsung. Sekurang-kurangnya ini cukup berguna untuk melihat mesej dengan lebih pantas tanpa perlu menghubungi telefon.


Bateri

Amazfit T-Rex Pro dilengkapi dengan bateri 390 mAh yang berjanji akan bertahan sehingga 18 hari penggunaan. Oleh kerana aktiviti kami semasa PPKM ini tidak begitu padat, maka tuntutannya sesuai.


Mungkin jika penggunaan penjejakan GPS sangat sengit, jam pintar ini mungkin berlangsung lebih pendek. Untuk mengecas semula, Amazfit menyediakan pengecas magnetik, memerlukan 70 minit untuk mengecas sepenuhnya.


pendapat Kami

Amazfit T-Rex Pro boleh menjadi pendamping. Ketangguhannya telah diuji dengan standard ketenteraan hingga tahap 15 sehingga dapat membawa jam pintar ini ke keadaan yang sangat teruk.


Tetapi memang badan polikarbonat sangat jelas sehingga kelihatan kurang premium.


Walaupun begitu, layar terasa responsif sehingga mudah dinavigasi. Tetapi tidak kurang pentingnya, ciri kesihatan dan kecergasan sangat lengkap.


Dan semua itu dapat diperoleh dengan harga yang berpatutan. Mungkin jika smartwatch ini dapat memasang aplikasi pihak ketiga, ia akan menambahkan nilai tambah pada Amazfit T-Rex Pro.

Previous Post Next Post

Contact Form