Xiaomi Dilaporkan Membuat Mi Band dengan Skrin Fleksibel 360 Darjah

 


Hingga kini, Xiaomi telah melepaskan enam generasi Mi Band dengan bentuk yang sama, walaupun ukuran layarnya selalu diperbesar. Kebocoran terbaru mengatakan bahawa Xiaomi merancang untuk membawa perubahan reka bentuk utama pada Mi Band yang akan mengubah bentuknya.

Kebocoran ini dimuat di Weibo yang menunjukkan tayangan slaid Xiaomi. Tulisan dalam presentasi menunjukkan bahwa Xiaomi mungkin merancang Mi Band dengan layar fleksibel 360 darjah, seperti yang dikutip dari Android Authority, Ahad (1/8/2021).


Xiaomi memanggil peranti ini sebagai Mi Band X. Namun, ia mungkin hanya nama kod dalaman atau nama prototaip yang dirancang.















Kerana skrin akan meliputi semua bahagian jam tangan, Mi Band X akan membawa reka bentuk tanpa tali. Sebagai gantinya, yang boleh dipakai ini akan menggunakan penyambung magnetik dan keseluruhan reka bentuknya akan kelihatan ringan dan nipis.


Tetapi buat masa ini tidak ada pengesahan yang mengesahkan bahawa persembahan ini adalah rasmi dari Xiaomi atau adakah Mi Band X benar-benar sedang dalam pengembangan. Sekiranya khabar angin ini benar, maka Mi Band akan mendapat tinjauan reka bentuk utama.


Reka bentuk jam tangan pintar dengan skrin fleksibel bukanlah sesuatu yang baru. Sebelumnya ada Nubia Alpha yang hadir dengan layar fleksibel yang melilit pergelangan tangan, tetapi bentuknya sangat tebal.


Sementara itu, Huami, syarikat yang menghasilkan Mi Band, mempunyai alat yang dapat dipakai yang disebut Amazfit X dengan layar OLED yang melengkung pada 92 darjah. Mungkin Xiaomi akan menggunakan reka bentuk yang serupa untuk Mi Band generasi barunya.

Xiaomi Dilaporkan Membuat Mi Band dengan Skrin Fleksibel 360 Darjah Xiaomi Dilaporkan Membuat Mi Band dengan Skrin Fleksibel 360 Darjah Reviewed by thecekodok on 3:39:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.